Monday, December 28, 2009

Back On Track...

diam tak diam,leka leka nak dekat lebih sebulan aku tak update blog.mcm lupe plak aku kat benda alah ni..tgk blogger2 lain suma rancak sembang dlm blog tp aku dudak melangut bace blog org.blog sendiri tak update2 jgk.nasib la..

****
kadang2 aku rase bosan jgk bile berblogging ni.merapu,membebel dlm blog memang best tapi tak best bile dah masuk 'new post' tp tibe2 blur nak membebel.padahal baru sekejap mase baring2 terfikir mcm2 hal.yang agak2 bole bedal masuk blog memang dh cukup cun nak masuk dlm blog.tp bile mengadap laptop,open blog tibe2 kene alzemeir ! tak ingat satu benda nak mengarut,nak tulis..panas2 off blog buka youtube :)

tempoh hari aku ada terbace dlm surat kabar.aku tak berape nak ingat sgt surat khabar ape..
terpampang title depan 'punca stress disebabkan azam tahun baru' kurang lebih mcm tu la bunyi tajuknya.lepas bace artikel pasal tu,aku terfikir jap.kronik juga nak sahut azam baru sampai nak stress2.punye heavy azam depa tu..terfikir jgk ape la aku azamkn tahun 2010 ni yg sampai bole buatkan aku stress sampai sakit kepale.mcm lawak pun ye.maybe aku tak rase lg kot..bayangkan la org kemaruk nak kawin.rancang nak kawin dari tahun 2007 tp sampai nak masuk 2010 pun tak kawin2.rancang nak kawin awl tp postpone punye hal last2 tak kawin jgk.air masuk kepale jgn cakap la.mau lemas separa otak.mane tak stress kn...

***
aku pening kepale fikir tempat nak wat latihan praktikal.mmbe2 aku suma bole dikatekan dh apply tempat.ada yg dh dapat jawapan pun dari syarikat.mane aku tak bengang ! bape mggu lepas aku apply kat kilang biskut kat tempat aku.cube2 nasib kot2 dapat tempat.sambil menyelam minum air,dapat smuggle stok biskut LEE pun dh ckup ok la.haha..tp kecewa la sbb depa banyak amek budak2 dari kos makanan.aku test kipas brader atasan tu.'stok2 jaga maintenence tak ada ke bang?' tp hampeh.tak kesa la.tak ada rezeki.hopefully minggu ni dapat la cari tempat buat praktikal.tak mau aku extend semester.4 tahun pun dh buat otak aku longlai.ni kan lg nak tambah jadi 4 tahun stgh? 5 tahun? mampos !

****
dh genap 2 tahun aku punye lesen P.end date 16hb 12 ari tu..tpsampai ari ni tak tukar2 jgk lesen P ke full lesen.pastu selambe bwk keluar moto pegi taman U la,ulang alik tiap minggu balik pontian.padahal kat pekan nenas depan imigresen bole dikatekan ari2 ada road block.tp cari time maghrib la polis dh letih,kemas2 barang balik baru lalu area situ.nak idup beb..bkn tak mau tukar lesen ke ape.tp atas alasan tertentu.plg ketara tak ada masa nak pergi JPJ.dh la sabtu ahad off pejabat.plus duit elaun tak masuk lg.memang la perit sket..tp minggu ni aku nekad 'paw' abg aku sket duit buat tukar lesen.cukup2 la aku kene tahan polis buat road block depan jalan skudai nak masuk UTM tempoh hari.gigil jgk tp nasib pandai talk dgn abg polis.kalo tak mampos la naik kertas saman depan muke..ASAB !

***
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...