Sunday, February 19, 2012

Streamyx & Kelangsungan Hidup


'kalo la satu dunia claim internet tu satu keperluan asas,rasanya dah lama gua lemas'

***
umah sewa gua dah pasang streamyx.
laju dia bole pergi sampai 4Mbps.
setakat nak download satu album full,masih bole tersenyum lebar.
silap hari bulan,sebelah tangan tekan keyboard,sebelah lagi kopek kulit kacang cap ngan yin.

gua rasa cukulah gua buat kerja gila pergi online kat ciber cafe baru2 ni.
kadang2 sekali 2 trip - lepas balik kerja & malam lepas makan malam.
tak sanggup rasanya dah tua2 macam ni nak online fesbuk dekat ciber cafe.
tak power langsung nak updet status bila budak sebelah meja gasak jeling usha memanjang.
walaupun charge ciber cafe dah tak secekik darah macam era gua tengah menggila dulu,
at least RM2 untuk 1 jam tu lepas buat duit gua beli nasi lemak telur pagi2 sebelum gerak pergi kerja.

dah ada internet ni,gua harap gua tak kene insomnia semula.
sekarang ni bukan macam gua jobless dulu.
rabak2 online sampai jauh subuh,pagi hari jadi daysleeper.
sekarang ni,hari gelapl lagi gua dah kene bangun.
paling2 jahanam pun,sebelum pukul 1.30 gua dah kene stop semua aktiviti alam siber.

hari ni gua rasa macam dapat semangat baru.
sedar tak sedar dengan adanya kehadiran streamyx,gua kembali bernyawa.
terima kasih streamyx.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...