Sunday, March 15, 2009

Terpengaruh Atau Dipengaruh ?

cakap je majalah sekolah,penulis rase semua yang pernah menjejaki ke alam persekolahan pernah membaca majalah sekolah masing2 tak kira la semasa dibangku sekolah rendah mahupun di peringkat sekolah menengah..ha rindu penulis dgn zaman persekolahan.hampir 4 tahun penulis dan meninggalkan alam ria persekolahan.hampir lupe penulis ape itu cikgu disiplin,perhimpunan hari isnin,kene rotan tak siap keje skola,etc (just kidding la:p) gambar kelas,gambar cikgu2 dan takwim aktiviti2 di dalam majalah sekolah adalah antara menu wajib dalam sesebuah majalah sekolah.tak lupe jugak mat romeo yang mahukan no fon awek2 cun yang kdg kala disertakan dlm majalah sekolah :p

skrg zaman sudah berlalu.bermacam bentuk majalah sekolah telah diterbitkan.beraneka bentuk dan design.kalo dulu2 kebiasaanya hanya diprint tanpa colour tp skrg boleh dikatakan semua sekolah tak mau kalah.semua print nak colour.tp yang bising of course student.mane taknye.duit yang terpakse dikeluarkn poket pn 'colour2' la jgk..

baru2 ni adik penulis yang bersekolah di asrama penuh balik sempena cuti sekolah yang baru bermula.mcm2 'khazanah' dan cerita yang dibawa dan dibualkan.biase la..adik penulis pun baru jugak masuk ke sekolah baru.masih ecxited ! bak kate peribahasa masih hangat2 taik ayam lagi dgn persekitaran sekolah barunya..

tp ada sesuatu yang penulis nampak dia keluarkn dari beg.ternampak je 'benda' tu terlintas sesuatu di kotak pemikiran penulis.'tak kan baru masuk sekolah asrama adik gua dh terjebak dlm kancah bdk2 remaja skrg ?' erm tak mungkin ada bdk sekolah dia nak hulur sebuah zine kepada adik perempuan penulis yang baru form 1 ! tak mungkin pengaruh cerita KAMI the movie hebat menular dikalangan pelajar sekolah adik penulis.ahh tak mungkin ! setelah puas membelek isi kandungan.owh shit ! ternyata sangkaan penulis tersilap.dari depan cover dia sebiji mcm zine (tau tak zine yang ditulis lynn dlm cerita KAMI the movie tu ?) rupanya itu sebuah bahan ilmiah yang dihasilkan oleh student2 kat sekolah adik penulis.shit hampir tertipu dibuatnya ! kalo jual kat gig pun orang yang beli tanpa membelek isi kandungan boleh tertipu.haha..kalo tak caye ha antara previewnya.sila klik pada gambar jika ingin preview lebih jelas..



hebat bukan bdk2 sekolah zaman skrg ?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...