Saturday, October 17, 2009

Kisah XB2 605 !

mengantok tak ilang lagi,mata belom terlelap lagi,selimut tak dibentang lagi tp......

tp ape???

sabar ! ok ini kisah XB2 605

tak ada ape pun yang pelik jika dilihat dari mata kasar tntg keadaannya.agak kemas,teratur,arrangement yang menarik..

disebalik kekemasan,kebersihan & naluri pengemas tuannya,tersembunyi beberapa kejadian pelik & aneh yang berlaku di xB2 605.

sebelom mengupas lebih lanjut tentang kejadian pelik tp benar yang berlaku,ada baiknya terlebih dahulu memperkenalkan siapa XB2 605 !

XB2 605 merupakan bilik aku menetap skrg.sem ni aku menetap di bilik ni.dulu aku blok lain tp sem ni aku kene angkat barang & berpindah ke blok baru dan aku diberi blok Xb2 diikuti no bilik 605 yang membawa maksud bilik no 5 di tingkat 6..

asalnya bilik aku merupakan double room.sepatutnya aku ada seorang roomate.budak kelantan.dia junior aku..berlainan kos tp under same fakulti..disebabkan faktor sesi pengenalan diri yang terhad,hanya tu saje yang aku tahu tntg roomate aku.dia jarang balik bilik (skrg dh tak pernah..dgr2 dia stay dekat blok lain dgn bdk2 kelas dia..)so aku je la yang 'konker' bilik tu sorg2.x kesa la..sunyi2 pun aku puas.kalo nak layan discrusher split pun tak ada org nak tutup telinga pakai kapas !

sejak beberapa bulan lepas,aku menjadi bangang & bingung memikiran beberapa siri kejadian aneh di bilik aku.bahkan,bukan aku sorg yang mengalami tetapi juga beberapa orang kawan yang pernah tumpang tido kat bilik aku..

ok ni antara kisah2 pelik yang berlaku..

1) aku selalu tido off lampu..buka lampu mcm tak nyenyak plak aku nak membuta.sblm tido aku akan pastikan pintu bilik aku berkunci bagi memastikan tak ada kes pecah masuk bilik & kehilangan barang2..aku pulak jnis tido mati kalo & memang susah nak bangun dari tido even nak capai cawan kat sebelah meja if aku dh tido lewat sgt..tp yang peliknya,bile aku bangun pagi lampun bilik aku dh ter 'on'..pdhal aku yakin aku memang x bgn pun pergi on lampu bilik..so??

2) sorg membe aku penah tumpang tido kat bilik aku.bilik aku ni bersebelahan dgn tandas & tempat basuh baju.dipendekkan cite,mmbe aku ni terjage dekat2 pukul 3.xx pagi mcm tu.dia kate dia terdengar bunyi orang basuh baju.sedang menyental baju.kuat bunyi orang memberus baju katanya.membe aku ni jengok dari tingkap bilik aku ke arah tmpat basuh baju tp tak ada org pun sdg basuh baju & tibe2 bunyi orang mamberus baju stop tibe2..kawan aku pun terus off lampu bilik & continue tido.mmbe aku kate,bile off lampu dia rasa dia dengar balik bunyi seolah2 orang cntinue mamberus baju..

3) aku penah smyg kat bilik.tibe2 aku mcm terpandang seolah2 satu lembaga legap kat blkg aku.tibe2 bulu roma aku meremang ! abes smyg aku beranikan diri tgk blkg tp tak ada ape2 pun sebarang kelibat..horor !

maybe ni imaginasi aku..barangkali mainan syaitan yang cuba menyesatkan anak adam..

'sesungguhnya iblis & syaitan sentiasa berusaha nak menyesatkan anak adam !'

harap lepas ni tak ada ape2 lg yang berlaku.aku nak duduk bilik tu lg 1 sem lg.lindungilah aku ya Allah dari syaitan yang dilaknat !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...