Tuesday, June 22, 2010

Kasih Atan #2



hidung berair,kerap bersin,mate jadi sembam & rabak.tu belom masuk handkerchief jadi basah.nak gune sapu tangan banyak kali pun dah jadi tak stim.inikan lagi nak lap peluh.yucks !

dulu2 even selsema pun tak la seteruk sekarang ni.masih steady dan bole handle lagi.sapu tangan pun masih bole buat kesat peluh.tapi sekarang ni tak lekang sapu tangan dari hidung.asyik nak bersin.pastu hidung berair je.nak buat keje pun tak dapat.asyik nak layan hidung berair je.kadang2 rase nak tumbuk je hidung ni laju2..

orang cakap biase kalo kerap bersin,idung berair ni ada kaitan dengan resdung.abang gua ada resdung.nenek gua pun ada resdung.maybe gua pun ada potensi besar nak kene resdung.tapi sape nak kan.gua pun tak nak dapat penyakit.tapi kalo tuhan dah nak kasi,redha aje la.kadang2 gua rase macam nak pergi buat medical check up whether gua ni ada resdung ke tak.tapi peristiwa melihat dengan mata kepale sendiri kaedah & rawatan pesakit resdung membuatkan gua lenyapkan hajat tu..

antara effect sampingan dan paling 'brutal' akibat idung berair dan masalah kerap bersin yang gua facing selama ni ialah suhu badan yang naik secara tibe2.badan rase panas semacam.last2 melarat sampai demam.dalam bulan ni je dah masuk 2 kali gua demam.dan dua2 demam start dengan masalah yang gua tengah facing ni..

tapi yang bestnya bile dah melarat2 sampai demam,at least gua ada reason kukuh nak pergi dapatkan MC.buruh macam gua ni ape la sangat nak bermain2 lidah dengan orang atasan.hujan,moto rosak,terlewat bangun pun kene datang kerja.kalo ada MC lain cite.tak datang kerja pun gaji jalan macam biase.kat tempat gua ada sebuah klinik jual MC.gua test nak ponteng kerja dengan beli MC kat klinik tu.tapi gua rase klinik tu dah 'panas' la..tak ape la.tinggal next week je gua akan memburuh.lepas ni gua dah kembali seperti normal.yeah neutral kembali ! hopefully la time gua kerja kelak,ada 2 atau 3 klinik yang sudi nak menjual MC.jangankan nak dating,nak honeymoon dengan buah hati pun tak ada masalah..

orang tua2 cakap minum air rebusan herba2 cina ni bagos.banyak khasiatnya.ala setakat herba misai kucing atau herba sarang burung tu bukanlah rare nak jumpe kat seng seh.pahit2 pun bole handle lagi.tapi kalo suruh jumpe tabib cina gua surrender.tapi kalo tabib tu amoi cute,pakai skirt pendek gua bole pertimbangkan..

1 comment:

  1. gua rasa gua pun resdung jugak. idung gua selalu gatal + tersumbat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...