Wednesday, May 20, 2009

Selamat Hari Guru !

salam..huh ! lame siak gua tak update blog.malas ! tu alasan plg baik :p biase la cuti2 ni..mkn tido aje la keje.nak keje pun gua terase malas.hilang dh passion gua nak keje.adoi ! maybe gua akan abeskan cuti sem kali ni sebagai jobless.maybe ok !

actually belom terlewat kot gua nak ucapkan selamat hari guru kat cikgu2 yang penah ajar gua selama ni.walaupun dh 4 tahun gua tak melangkah ke alam persekolahan lg,tp sape la gua ni sleama 11 tahun (6 tahun sekolah rendah & 5 tahun sekolan menengah) tanpa didikan seorang guru.sbb tu ada sambutan hari guru setiap tahun.ada lu dgr sambutan hari lecturer setiap tahun? kdg2 gua bengang dgn sikap sesetengah lecturer yang terlalu tergilakan status mereka sbg 'dr', 'prof', etc yang kdg2 dh jadi mcm kemstian untuk dipanggil oleh anak didik mereka.kalo terlupa letak status tu maybe bole mengakibatkan kemarahan mereka.adoi ! for what dude?erm sbb tu jgk cikgu2 ni org respect walaupun diorg dh bersara.kdg2 terjumpa kat luar pun ada menegur 'assalamualaikum cikgu !' ye bukan?

ramai sebenarnya cikgu2 gua yang gua nak ucapkan selamat hari guru.tp gua nak listkan pun terlalu ramai.u know who u are ! sng ckp semua cikgu sekolah kebangsaan tengku mahmood iskandar 1 (sesi 1995-2000) ,cikgu2 sekolah menengah sri perhentian (sesi 2001-2005)..tak lupe jgk cikgu mase gua tuisyen mase sekolah rendah dlu..cikgu dollah ( alhamdulillah sy tak pernah kene mandi dgn cikgu :),semua cikgu2 $ bakal cikgu & plg gua tak bole lupe..mr jaleel arabie !



mr jaleel ni cikgu yang ajar gua mase gua tuisyen dlu.dari awl form 2 gua masuk sampai la gua form 5.ape yang gua tak bole lupe ttg mr jaleel?gua respect abes sama dia sbb gua rase dia memang power bile mengajar (lekat beb smpai skrg wlaupun ada gua dh lupe2),sporting,friendly, & plg penting dia fan man u mcm gua jgk.hehe... :p actually dulu gua takot nak masuk tempat tuisyen dia (ARABIE TUITION CENTRE) sbb 'violence' nya mr jaleeel ni.mmbe2 gua ckp kalo tak pass test mcm biase la.lu akan kene rotan pnye.bukan setakat manje2 beb hayunan rotan.true beb ! sampai berbilai tangan ! tp tak kesa.sbb 'violence' dia membuatkan ramai anak didik dia sucess !

SELAMAT HARI GURU

Playlist : Kemuri - New Generation

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...