Saturday, September 26, 2009

Sebelum Terlewat

salam semua ! lame dh rase tak update blog.last post entry pun enta bape minggu or bulan lepas.nasib la !

ha mcm ne puasa kali ni?ada full ke berlubang kene tebuk ??

kalo full memang alhamdulillah la.sape bagi reason tak full puase bagi yang laki2 dgn ckp depa tibe2 terperiod bulan2 puase ni,memang alamat nak kene penampar la !
budak2 pun tak pandai nak ckp diorg terperiod.paling2 pun diorg curi2 pergi kedai cina beli air botol & minum blkg kedai tu jgk..

diam tak diam dh abes puasa.tiba sudah hari raye aidilfitri.sekejap je mase berlalu..memang berMASAlah btol la sang masa ni..mase raye ni same je mcm ari biase.beza cuma kena bangun pagi pergi masjid smyg raya.dgn baju raye ala kadar tahun ni.just pakai kain pelikat je gi smyg raya.tak ubah mcm mat bangla dh gua ni.kulit pun nak dekat spesen je dh.nasib la ! yang penting niat nak pergi smyg raya tu btol.lg better drp yang segak berbaju raya siap samping tp pagi2 raya smyg atas katil !

selalunya gua akan beraya di rumah saje di pontian johor.tapi tahun ni gua beraya kat rumah moyang di kampung dato onn,larkin johor.kematian moyang tahun ni berserta kematian datok kesayangan memang sedikit sebanyak mengubah suasana hari raya tahun ni.yang pergi tetap akan pergi ! gua stay rumah moyang 3 hari.pagi raya ke 3 dh blah balik rumah..memandangkan cuti raya hanya seminggu dan bukan sebulan (puasa sebulan,awat cuti raya tak sebulan?kan best mcm tu kn...) masa banyak diluangkan dgn pergi beraya rumah2 membe.diorg pun tak cuti lame.same je mcm gua.hanya seminggu.ada yang balik kerja kat penang,belajar kat kedah,balik study kat melaka..ada la jugak rasa tak puas sbb tak dapat lepak same2 time raya mcm zaman skola2 dulu,tp apakan daya.msing2 dh merantau merata tempat & ada haluan masing2.moga2 selamat kawan !


pic raya tahun ni dgn mmbe2 (kiri kr kanan : hairi,almi,azrin,gua & sarol)

owh ya ! sebelum terlewat & lupa..gua nak ucapkan selamat hari raya aidilfitri untuk semua yang kenal & tak kenal aku.maaf zahir & batin..kalo ada terkasar bahasa,terlebih atau terkurang mintak dimaafkan & halalkan..kalo ada yang bengang,nak hantuk kepale aku kat batu,backhand aku dgn hanger atau nak smackdown aku ke,mintak2 la dimaafkan atas kesalahan aku tu..jemput dtg umah ye ! NO 248 Lorong Syukor,Off Jalan Alsagoff,82000 Pontian,Johor..ada rendang aku freeze kan untuk korg.jgn risau ! :p

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...