Sunday, February 27, 2011

Karma #2

setahun dua lepas ni aku kire2 dah ramai membe2 aku yang dah berkerja.cume ada la tinggal sekerat dua yang masih pegang title student termasuk la diri aku.insyallah dalam pertengahan tahun ni secara officailly aku akan melepaskan title student yang dah 17 tahun aku pegang.penat dah perah otak belajar dekat 17 tahun start dari masuk tadika sampai la sekarang ni.time to rest la plak kan dari dunia 'sekolah2' ni.

bile dah bekerja ni of course la kau orang akan bergaji.kadang2 rase gabra jugak la bile dalam tangan ada sampai 2-3K.biasenye time masuk gaji tertunggak 3 bulan time baru2 kerja.maklumlah selama ni jarang or tak berkesempatan nak pegang duit selepuk banyak macam tu dalam tangan.time ni la start berpinau mate,nak decide spend untuk ape & ape lancau lagi.tapi orang tua selalu cakap 'gaji pertama lebih afdal campak sket kat orang tua even tak banyak..' bukan ape sangat.just one way kite apreciate jasa dan pengorbanan kedua orang tua kite yang selame ni dah bersusah payah untuk kite.at least diorang tahu kite ingat kat mereka even kite dah bekerjaya dan berjaya kelak.lebih ikhas kite memberi lebih murah rezeki kite.lebih kurang mcam tu la bidalan dia.

sejak ramai membe2 dah bekerja dan bekerjaya ni,aku pun rase macam ada sikit kene tempias bidalan tu.sikit2 pun kire bermakne jugak la.at least kite bole tahu membe2 kite ni jenis yang macam mane.jenis yang kemut nak makan sorang2,jenis yang berkire,jenis yang tak ingat membe bile dah senang or jenis yang pemurah dan tak berkire dengan membe2.setakat ni aku tengok rata2 membe2 aku yang dah start bekerja semua jenis yang tak berkire.ahamdulillah..kadang2 bile lepak2 makan,time nak bayar diorang cakap tak ape,diorang bayar.dah orang belanje aku on je la.rezeki jangan ditolak kan.dalam hati 'ari ni lu belanje gua,gua doakan rezeki lu lagi murah..' even paling2 belanje makan pun,itu dah cukup bermakne & dari situ kite tahu membe kite ni jenis yang macam mane.kadang2 ada yang berubah lepas dah bekerjaya.biase la.everybody's changing kan.ala bukan mengharap sangat orang belanje.tak kesa sangat pun belanje ke ape.tak mengharap pun.just benda ni kadang2 buat kite lagi appreciate erti sebuah persahabatan tu.kita tahu kite ni letak kat mane dan kat mane kedudukan kite dalam persahabatan.

ala macam zakat jugak.bukan pergi bayar zakat kau jadi papa or makin miskin ke ape.benda tu sebenarnya lagi memurahkan rezeki kite.nak kedekut sangat pun tuhan tak suke.maybe sekarang ni aku tak rase sangat sebab aku pun belom start kerja lagi.maybe one day bile aku dah start kerja turn aku la plak.rotation is always on its point rite..oh ya,thanks pada membe2 yang ingat kat gua even dah bekerjaya.gua sentiasa doakan rezeki lu orang akan jadi lebih murah dan ada kehidupan yang lebih awesome in future.may god bless u buddy !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...