Saturday, February 12, 2011

Weekend Riot !

weekend memang hari paling sucess untuk sleeping revenge.memang poser la kalo weekend bangon awal2.bangon2 pun dah tegak matahari.cuaca agak panas tengah hari tadi.so tadi aku decide basuh semua aku punye short termasuk la jeans potong.penat jugak tangan nak menyental kalo dah jejak sampai 6 helai sekali jalan.sekarang ni dah tak sangat musim hujan seperti sebelum2 ni.cume petang semalam je hujan time aku keluar sorang2 tanpa hala tuju dengan moto.nasib time singgah bundle kat kempas dapat sebiji hoodie.kalo tak lagi basah lecun dibuatnye.by the way,bawak moto random sorang2 memang kene berani hadapi risiko seperti hujan tanpa diduga or kene kejar 750.kalo tak berani baik tahan bas persiaran la.sempat la duduk borak2 dengan budak2 skola practise bola time aku stop berteduh dari hujan kat bustop depan thistle hotel.rase brader2 la plak bile budak2 ni panggil 'abang'.

malam ni memang menyentap abes kat kassim.peh satu hari tak kene nasik memang bikin perot tak senang.mesej kucai ajak lepak kassim petang tadi dia reply 'malam laa'.hell jugak tahan lapo dari petang sampai malam.nasib aku ada beli biskut weetameal.power jugak pergi dia bile cecah dengan nutela.milo 3 in 1 memang hari2 tak penah miss.kadang2 dalam 1 ari sampai 2,3 kali aku minum.at least benda ni buat perot aku tegap sket tahan lapo.malam tadi lepak kasim baru dapat jamah nasik.kene nasi goreng sepinggan baru sedap perot.tu pun order lagi ayam tandori 1 set.aku bajet dapat ayam besar.sekali datang 5 pieces kecik2 je.harga RM5 ! celake mahal.sekali sekale pekene ok la kan.nak mengomel banyak pun tak elok.mak aku pun cakap 'tak baik berkire bab makan..' nasib ayam tandori dia A.

***
aku memang jarang stay hostel time weekend.biase weekend balik rumah.minggu ni aku tak balik.ada program dari pihak universitas.leceh betol la nak melayan program2 ni.program yang seakan MUET.cis ! ingat dah say goodbye lepas amek kat matrix dulu.ada lagi rupenye klon dia.menambah beban budak2 je.budak2 pun kene la follow even aku tau ramai yang rase benda ni annoying dan menambah beban.daulah2.budak2 jugak yang terpakse dicucuk idong.sabo je la..serious shit feel weekend memang different bile kat hostel dengan kat rumah.weekend kat hostel ni memang totally riot !

10 reason kenape aku rela balik rumah tiap2 weekend instead stay kat hostel time weekend:

1st - surrounding hostel memang maha membosankan.
2nd - tak ada ape2 pun aktiviti yang di-organize time weekend.at least ada barbeque or konvoi time weekend ke tak ape jugak.
3rd - balik rumah aku bole surfing dan download puas2.tenet berderu dia punye laju.
4rd - aku tak payah fikir ape2 bile balik umah.aku buat kajian,kepale hotak jadi lebih tenang bile berade di rumah.jadi serabut balik bile balik universitas.
5th - aku ada peluang nak lepak ngeteh dengan kawan2 sekampung.
6th - aku selesa lepak dengan family (lihat profil lengkap aku..)
7th - less spend money bile balik rumah intead of stay hostel.dapat saving sket in term of duit makan.
8th - aku bole basuh baju kotor gune washing machine kat umah.aku memang malas nak basuh baju gune tangan bile kuantiti dah banyak sangat.
9th - malas nak pergi cari tv ada astro nak layan raja lawak.malam semalam sampai cafe besar aku pergi semata mata nak tengok raja lawak.tu pun macam haram sound tak berape dengar.
10th - of course my home is my sweet home.

so harap2 tak ada sape2 lagi claim aku ni anak mak lepas bace 10 reason kukuh yang aku sebutkan tadi.aku nak tido dulu.besok nak kene bangon pagi siap2 pakai baju kemeja tight in,tali leher,sluar slack hitam dan berkasut kulit pergi speaking omputeh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...