Sunday, November 11, 2012

Kegagalan Hujung Minggu

kebiasaanya hari ahad bole dicop sebagai hari yg jauh dengan mood keceriaan.jauh beza kalo nak dibandingkan dengan hari sabtu yabg lebih ceria & bahagia.dan setiap kali bangkit dari tilam empuk pada hari ahad, setiap kali itu jugaklah gua berharap yang ianya bukanlah another boring sunday.seelok eloknya masih memberi gua sinar kegembiraan biarpun sisa cuti & segala kenangan manis hujung minggu sudah sampai ke penghujungnya.

kebiasaan hari ahad orang bujang diabadikan sebaiknya dengan basuh stok baju kotor termasuk uniform kerja,mandikan motor atau kereta,kemas bilik bujang yang bersepah,basuh cadar tilam bagai dan paling2 bangsat diabadikan dengan tidur secukupnya.bercakap pasal tidur secukupnya,gua yakin malam sabtu adalah malam orang bujang.malam sabtu la ramai keluar buat aktiviti muda.ada yang pergi lepak ngeteh dengan kawan2,pergi test kereta,pergi keluar tengoj wayang dengan makwe,pergi tengok bola omputeh mahupun pergi mancing udang galah.mungkin lumrah alam jadi orang bujang ni memang tak lekang dari bermacam aktiviti yang kadang2 membawa sampai ke siang hari.so no wonder ramai antara orang bujang mengabadikan hari ahad dengan bermalas-malas lepas semalaman beraktiviti.

walaupun gua bukan jenis kaki bangon pagi pergi joging,enta macam mana lepas subuh tadi,gua teros tak bole nak pujuk mata sambung tido macam biase.bukan ape,lepas dah bekerjaya ni,jangan mimpi la nak rasa kenikmatan tido lepas subuh macam zaman bergelar student dulu.memang heaven sebenarnya lepas subuh sambung tido sambil ditemani hening pagi.lepas dah tepu sangat atas katil,gua amek keputusan nekad capai laptop & bukak laman sosial fesbuk.sejak dah aktif bermain twitter ni,gua rasa macam dah tak stim sangat nak menyetan lebih2 kat fesbuk.malah nak updet status kat fesbuk pun dah jarang2 sangat.tak macam baru2 tengah kemaruk berfesbuk dulu.ada saje idea nak diperah atau dilabon untuk dijadikan status.tujuan gua bukak fesbuk tu pun bukan la nak up status ke ape tapi lebih kearah nak usha line membe2 fesbuk.maklumlah sekarang ni tengah musim orang kawin.manusia siber sekarang dh jarang pos kad kawin ke rumah.diorng lebih suka post invitation kawin guna fesbuk.lebih mudah & jimat kos mungkin.

lepas abes belek satu persatu notification & invitation bagai,gua stick pada satu news feed.dipos oleh seorang yang gua cukup kenal & tak asing.terpampang satu gambar yang pada gua memang betol2 dah menambah buruk mood pagi ahad yang sediakala sebal & muram.cepat2 gua tekan button like dan teros sign out dengan seribu satu macam perasaan yang bercampur.

sampai sekarang ni gua tak faham kenapa gua tekan button like dekat gambar makwe lama & pakwe baru dia.nak kata gua suka langsung takde rasa suka.nak kata gua marah pun macam orang gila pulak tiba2 nak marah tak tentu pasal.senang cakap tu memang reaksi spontan yang tak terlintas langsung dalam kepala hotak.bila dah malam ni baru gua sedar yang gua dah buat satu keputusan yang bijak atau sebaliknya.gua pun sekarang tengah fikir ape pulak makwe lama fikir bila gua tekan button 'like' kat gambor dia dengan pakwe baru dia.entah2 dia fikir aku tumpang bahagia.ahh sampai tahap macam ni gua memang dah malas nak fikir pasal perasaan orang.lantak la dia nak fikir ape.yang pasti gambar tu dah cukup nak bagitahu yang dia tengah bahagia walhal gua jugak yang keparit.

walaupun gua penah tekan button 'like' dekat gambor raya neelofa,ternyata tak semudah disangka tekan button 'like' dekat gambor makwe lama.menikam sungguh perasaan tekan button 'like' dekat gambor makwe lama tadi.gua harap sangat akan ada button 'dislike' untuk masa akan datang .hancur terbarai mood hari ahad gua.semoga makwe lama bahagia pada hari ahad ni.
Published with Blogger-droid v1.5.8

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...