Thursday, June 18, 2009

'Macam Ketam Ajar Anak Mereka Berjalan Tp.... !'

hello geng ! malas ckp byk.mari duk satu meja kene teh o beng kasi dengar ini masalah..

ermm ape lu rase kalo idup lu org lain tentukan?eventhough lu dh besar panjang tp lu tak ada hak nak tentukan sendiri future life korg?masih ada individu2 yg mungkin rase ape diorg buat untuk kesenangan individu yg mereka syg tp hakikatnya tuan punye badan (mangsa) terpaksa 'telan' semua keputusan dgn hati separuh rela atau mgkin terpakse 'berlakon' semata2 nak menjaga hati ! realitinya kita bukan robot yg hanya perlu diprogramkn untuk menjalankan arahan ! ye bukan??

actually ni bukan masalah yg gua facing.eventhough prob someone else yg gua syg,tp gua kene sama2 facing bnda ni.gua tau gua tak bole nak wat ape2.kalo mslh ni ada dalam family aku dh lame aku try abolish problem ni.nasib family gua sgt punk rock ! :p

'aku dh besar ! aku ada hak nak tentukan life aku sendiri ! ape gune aku jadi diri aku kalo idup aku korg nak tentukan ?'

ye gue faham feeling individu yg jadi mangsa keadaan mcm ni.ape bole tlg just bagi advise untuk increase self esteem si mangsa..susah ! tu ape gua rase.tp kene slow2.tak bole nak sekali jack terus masuk ! pelan2 kayuh beb ! bukan nak bakar suh si mangsa kurang ajar dgn family ke ape..tp hakikatnya this is for the right ! memang susah nak change something yg abnormal kepada sesuatu yg normal..

contoh mudah..kalo lu seorang smokers ! ape lu rase bile nak stop smoking ? eventhough gua tak smoking tp gua tau mcm ne feeling smokers yg nak quit smoking.lg super best kene yang heavy smokers ! ada tak rase mcm lu nak hentak kepale kat tembok ? tp once lu dh dapat 'tune' nak quit smoking..123 goal !

kdg2 tak faham dgn perangai individu2 mcm ni.kene hantar format agaknya otak mereka..hey ! tlg la ada rase simpati.sesama manusia.masing2 ada hati yg perlu dijage..jangan main ikut sedap hati nak buat decision sendiri tanpa fikir perasaan pihak lain.kalo nak buat keputusan untuk kesenangan orang lain tp hakikatnya orang tu terseksa ape jadah.for what dude??

ahh gua x suke nak emo2 pagi2.tp gue geram jgk.nak tumbuk skrin laptop acer gua macbook blom ada jaminan sampai umah gua lg !

ape lu ktawe2?? gue serious ni...

Playlist : Better Than A Thousand - Poison In Your Brain

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...