Thursday, June 25, 2009

The Meaning Of Life

buat ko..

ye aku tau kdg2 ujian & dugaan tu datang dengan macam2 cara.ada yang secara terang2 dan tak lari juga yang datang samar2.kadang2 tak expect pun eventhough what we see is almost ok & perfect ! aku tau ko rase serba salah dgn ape yg berlaku.aku faham feeling ko skrg.ko jangan nak tipu aku.aku lebih kenal ko..aku jgk yg slalu bakar ko bile ko marah.sbb aku tau ko seorang tempered.eventhough muke ko nampak cool & ramai yg tak expect yang ko ni sebenarnya seorang yg tempered.maybe ko ikut sikap arwah bapak ko.aku perasan ko memang banyak ikut perangai dia.mane nak lari lauk kalo tak tumpah ke nasi.aku jgk yang slalu buat ko hepy.especially bile ko bersama org tersayang.aku tau ko appreciate sgt family ko.diorg je ko ada.bgitu jgk dgn dia.aku tau ko appreciate dia.mcm ne dia bole trime diri ko seadanya.'kita insan biasa' aku jugak yang selalu buat ko terus layan feeling sbb aku tau ko memang jenis yang suke melayan perasaan.aku tau feeling ko mase ko bersendirian dlu.sbb tu aku desak ko buat natang ni.duduk kat bilik sorg2 teringatkn kisah silam ko.zaman matrix yang sibok ko ckp antara one of the moment dlm life ko.aku tau ko rindu zaman silam ko.zaman alam ria persekolahan ko.tp tu cerita lame.sepatah kate seorang kawan ko..'cerita lame jangan dikenang.fikir ape yg bakal berlaku di masa depan'..ye benar ! tp sape boleh lupekan kisah silam yg indah dgn mudah bukan?

aku fhm perasaan ko skrg.bercampur aduk..dengan ape yang berlaku.aku tau ko berkecamuk.aku tau ko tak ada tempat nak express feeling ko.dan ko jadikan natang ni sbgai medan ko nak express feeling ko.at least aku tau ko puas.just untuk kepuasan ko bukan untuk meraih simpati atau belas ihsan sesiapa.siape la sgt ko ni?hanya insan lemah.'ko hanya serangga !' ada mase ko terguriskan perasaan kawan aku walaupun secara tak sengaja.dan hari ni secara tak sengaja ko dh menguriskan perasaan kawan aku.ye aku tau ko tak ada niat mcm tu.aku faham ko tersepit.antara seorang kawan & dia.aku tau ko tak mampu nak menutup mulut mmbe ko tu dari mengeluarkan kate2 yang boleh menguris kawan aku.aku tau ko geram bile fikir tindak tanduk mmbe ko tu.ko seperti menjadi mangsa keadaan.yang hanya mengeruhkan hbungan.walaupun ape yang mmbe ko cakap tu sekadar gurauan barangkali bagi diri membe ko tapi mungkin tidak bagi dia.jgn samekn kawan aku tu dgn aku ni.memang kami spesis yg same tp dimiliki insan yang berbeza..tp apekan daya.dia sudah kecik ati dgn statement mmbe ko tu.mau blame sape2 pun tak ada guna.benda dh nak jadi.bak kate pepatah 'nasi dah menjadi bubur !'

aku tau ko syg dia.sbb tu ko resah memikirkan ape yang berlaku antara ko & dia skrg ni.bukan sekarang je.aku tau bile setiap kali ada masalah berlaku antara ko & dia.pasti ko tak menentu.eventhough ko penah ckp dgn aku 'she is the one !' aku tau ko serious dgn dia.aku tau ko pun mengharapkan begitu jgk dari dia.kdg2 aku kesian bile tgk manusia ni.nape la diorg tak bole nak tafsir aku ni.kan senang sket ! tak ada la timbul mcm2 masalah.smua nampak benar & ikhlas ! tak perlu ragu2..segala yang jahat akan diketahui & segala yang baik akan dihargai.ciptaan tuhan memang menakjubkan ! hanya sang pencipta boleh jawab persoalan aku ni..begitu jgk dgn ko ! hanya sang pencipta yang tau ape ko rase skrg ni.maybe dia tak faham perasaan ko.sbb dia dah dikawal oleh kawan aku yang telah menguasai diri dia..ahh ! aku boleh harapkan dia tenang kembali.dapat memaafkan kesilapan.kot2 kesilapan berpunca dari diri ko.sbb aku tau ko tak blame sape2..anggap la ni satu dugaan antara ko & dia.air mata dia yang mengalir menunjukkan dia btol2 syg diri ko,appreciate ko.itu maybe salah satu hikmah ape yg berlaku.pasti ada hikmah disebalik sesuatu yang berlaku ! jangan bersikap prasangka buruk.ko banyak berdoa mengharapkan sesuatu yang baik.aku tau ko risau fikir mase depan ko dgn dia.dgn sikap family dia.aku tau bukan ko tak fikir semua tu.hanya tuhan mengetahui segala yang berlaku.insyallah aku doakan balasan baik untuk ko.tak kire la antara ko dgn dia atau dgn sape2.banyak bersabar bile ujian datang menerpa ko.insyallah everything will be ok !


ikhlas dari aku..

1 comment:

  1. ~ur strong..
    ~i know dat i choose da right person..
    ~really sory..
    ~luv u so much b..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...