Saturday, June 27, 2009

Dulu Lain Sekarang Lain..

ok ! nampaknya gua dah dekat dengan pghujung cuti sem.mggu depan last week gua sebagai jobless.then gua akan continue jadi student balik.naik ni gua dh sem 5..peh diam tak diam dah msuk sem 5.mcm x percaye je.rase mcm fresh & terlalu muda lg aku ni untuk jadi super senior yang berdedikasi kepada junior2 yang baru masuk nanti :p mcm biase fakulti gua memang agak terhad bagi kemasukan junior pmpuan.biase la.mekanikal ! bape kerat je pmpuan mau apply.bak kate mmbe gua 'nampak belalai je la kat fakulti ni' ape la nasib.blaja dh la tough 'pembakar semangat' plak kurang' tu down je nak gi kelas.hahaha...alasan memang tabrak abes la !

actually gua suke bile start sem baru ni.lbh2 lg ada kemasukan budak2 junior yang masih fresh ni.mengingatkan gua pada zaman gua jadi junior fresh dlu.kdg2 fikir2 bole buat gua ktawa sendiri.mcm gua jgk dulu.baru2 masuk tak kan mau terus break the rules kot.smgu dua tu terpakse la follow everythng.plg gua tak boleh blah pemakaian smart day (owh lupe UTM ada smart day.tiap2 ari isnin.pakaian?formal !) gua ingat lagi masa gua jadi junior dlu.awal2 memang la pakai smart day.kemeja,sluar slack,tali leher,kasut kulit itam & baju tight in.actually gua tak berape selesa sgt pakai formal ni.gua lagi prefer pakai tak formal.ermm gua rase paling lame gua pakai formal pun dlm smggu je kot.then tie entah ke celah mane,kasut itam campak umah ganti sneakers,sluar slack kepada seluar jeans, & baju tak tight in dh :p sampaikn round neck t shirt,selipar je dh bole jadi dress smart day skrg ni.haha...normalitas ! tak dinafikan.dimane2 situasi mcm ni adalah lumrah.lecturer pun dh tak kesa.guard je la kene cover.kene guard ok memang lepas.kene guard yg skema memang alamat mau dapat surat cinta la.hmm byk la peraturan2.kdg2 tak semua dikuatkuasa & dijalankan and tak lupe jgk bukan semua dapat student2 obey..

(pakaian smart day )

lg satu bab transport.relevan ke bdk2 1st year tak bole bawak transport?tak ke menyusahkan pergerakan student2 1st year yang mau pergi makan,balik kampung atau amek angin luar (outting) gua rase agak tersekat batasan pergerakan mereka sbb gua penah merasa mcm ne seksa tak ada transport.nak gi kelas susah.memang ada khidmat bas tp in case terlewat bgn nak ke kelas.tak ke angin nak tgu bas.kene bas yg punctual ok la.tp bagi yg duk kolej yg jauh dari fakulti mcm ne?dgn timing bas yg tak menentu.memang moral down nak pegi kelas in case overslept atau terlewat bgn.nasib umah gua dekat je dgn U.dalam 40 minit.tu pasal sem 2 gua dh bawak moto.lu fikir la..tiket bas dari umah gua je jejak RM4 + tambang cab hantar masuk U paling bastard diorg charge RM 10 ! tak ke total dekat RM 14.pegi balik dh dekat 30 beb ! berbanding gua bawak moto.minyak full tank dlm RM 6 ! tak ke banyak save..'bawak moto masuk U tanpa sticker adalah sgt pang rock !' gua dh la slalu balik umah during weekend mase tu.alhamdulillah gua tak penah kene tahan guard bile mau enter gate jauh skali kene saman guard sbb sticker U ! eh lu bile mau angkat moto RXZ yg lu mimpi tu ? :P

nampaknya gua still duduk kolej blakang (kolej 17) kolej 17 ni best sbb jauh dari bising2.kire tenang la gua duk kolej tu.dikelilingi hutan.memang green peace abes.malam je la agak horror sket tp masih dapat dikawal.nak keluar pun senang.keluar je sket kolej dah jmpe gate kluar U.kire aku selesa la duk kolej ni berbanding aku duduk kolej KRP sblm ni.kemudahan kolej pun not bad.wireless je buat aku frust sket.lain ok dh..


(gambaran kolej kediaman)

adoi dh nak naik ni.no bilik pun tak kasi lg ni.hopefully la roomate gua ok.mcm sem lepas best..tp memang banyak main la.haha..giler sem dpn amek mechanics solid 2.nak 'masuk' UM ape? tu pun gua nak plan beli psp gak sem ni.mau tak aku mengadap je benda alah tu.nasib buah hati mara gua nak beli psp.dia takot aku main aje.huh ! bagos gak.at least beringat jgk aku.thanks bebeh ! ish abes sem 6 gua dah praktikal.nak usha tempat lagi.nak dpt approvement fakulti lg.leceh gak.hopefully la dapat tempat kick ass ! boss bole kaw team.fuckin A ! grad lg 2 tahun.tak da la lame sgt.kejam celik dh abes kot.then keje..tunang...kawin..santai sudey !

cis ni cuti sem yg gua bole nikmati puas2.dh la cuti sem dlu gua kene buat short sem.celaka ! abes mase cuti aku kene rembat.tak ape.fikir positif ! then nnti cuti sem lame (lame mksd gua yg tempohnya 2 bulan) akan datang gua dh kene buat praktikal.ni jgk reason nape gua pilih jadi jobless drp keje mase cuti sem ni.bukan sbb gua malas cari keje beb ! awal2 gua dh plan ari tu nak keje sblm cuti.bole plak ada rezeki terpijak muncul.alhamdulillah..tu terus ilang passion gua nak keje mase cuti ni.huhu..at least cuti ni dapat gua rilex2 kn otak gua ni.lepas naik nak pulun balik.mau mendidih dh kpale gua ni.adeh ! ok la.sambung next entry.mau tido.ngntok sudah.tata..

2 comments:

  1. RXZ hapenye.. kalau gua naik moto, gua akan ada masalah untuk turun dari moto. tunggula gua sembuh dulu..

    ReplyDelete
  2. pasang roda tiga sudah kat RXZ lu..
    abes cite..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...