Friday, April 2, 2010

Hello 2010 !



ye aku tau skrg dah masuk bulan april tahun 2010.bukan 1 januari 2010 mahupun 31 disember 2009.ada sebab nape aku letak title entry kali ni 'hello 2010'..gua tujukan hello tu buat diri sendiri yang baru je bangun dari berhibernasi setelah sekian lame menyepi.dan ini tak bermaksud aku telah lenyap dalam dunia penulisan ni.memang blog ni dah bersarang,tp semangat nak menulis masih ada.cuma sedikit merundung atas beberapa faktor (paling ketara sbb penyakit M ! sorry geng) mintak2 lepas ni aku bole bangkit semula dan terus menulis,menulis dan terus menulis..

***************************

sejak dua menjak ni,aku rase muka buku (facebook) paling famous skrg ni.dulu ada myspace,friendster,tagged,etc..tp sume laman sosial (bukan laman sah-sial..) ni tenggelam dek populariti fesbuk yang sedang meningkat naik macam pelajar2 AF musim baru.abes konker la senang cakap.memang tak sia2 la lu create fesbuk mark zuckerberg.mamat ni santai2 create fesbuk kat dorm dia dulu,last2 satu dunia gunekan laman ni.

'ala bukan ape sangat.fesbuk je kot.bukan duit poket keluar pun main fesbuk ni '

memang la cakap bukan ape sgt fesbuk ni.yela benda free.baik register fesbuk sume free,send comment,msg sume free & dapat awek,balak fesbuk pun free tp jgn tak tau bape besar untung laman ni.kalo ada share dgn fesbuk tak ape jugak.diorang dapat untung,kita dapat awek,balak kat fesbuk.haha..hentam saje la labu.

nak buat macam mane kan.kalo dah suke semua bole jalan.macam aku jgk.sebab dah menggila main fesbuk ni,semua tu tolak tepi.bising2 musik grindcore,sebab aku bole 'masuk' layan juga.begitu juga dengan selipar crocs.dulu berape kerat la sangat nak pakai selipar crocs ni.yang tak berkenan cakap mcm selipar kampung la,selipar jamban la.tp last2 tengok ape dah jadi.macam trend plak dah.meminjam quote kurt cobain 'we're so trendy we can't even escape ourselves'.hmm bile dah femes,sume bantai pakai crocs.yang dulu sibuk mengutuk2 pun dah angkat sepasang dua.siap buat koleksi berwarna warni lagi.baru2 ni kat pesta konvo U aku,ada la dalam 3 kedai open jual selipar crocs ni.kenape tak buka booth jual selipar ni mase pesta konvo yang lepas2?takot rugi tak dapat bayar sewa tapak booth yang super mahal (pada pandangan aku) - RM1400 untuk 6 ari ! peh basah kepale nak cari duit cover modal..

****************************

study week = minggu belajar

tp aku rase memang tak relevan lg dgn term tu.aku rase pihak universiti kene tukar dari study week jadi 'assignment week' atau 'projek week'.fenomena lecturer kasi assignment,projek last2 minute (dekat2 final exam atau mase study week) menyebabkan term study week ni macam indah hanya pada nama.tp realitinya student sume sibuk terkontang kanting fikir nak siapkan assignment yang berlambak2 sampai mase nak study pun terganggu.ada membe aku cakap salah lecturer sebab tak mahu kasi keje awal2 suruh siapkan.paling champion satu assignment time study week.ada yang cakap salah due date submit assignment.sepatutnya due date submit sume benda alah ni sebaiknya sebelum study week.ni tak.last day sblum nak holiday,semalamnya baru due date.mane student tak naik lemak.ironinya bile tengok due date submit lame lagi,mule la rilex,bermalas malas.bile dah dekat due date baru nak gelabah,kelam kelibut.so salah sape?lu fikir2 la sendiri..

so dengan ape yang melanda aku sekarang ni,aku tak perlu rase lagi yang study week tu adalah minggu untuk fokus mentelaah pelajaran tp lebih kepada minggu nak siapkan keje2 yang terbengkalai.kalo ye pun study week,haha...gua akan gelak je la.aku rase lu semua tahu kenape aku hanya mampu tergelak..

************************************

april fool memang dah semacam 'habit' pulak aku tengok.dah macam taksub pulak masyarakat dengan 'budaya pandang ke barat' ni (nape tidak pandang ke palestin?) lu tau tak sejarah april fool ni?ke awk rase benda ni macam hepy go lucky festival? april fool ni sebenarnya adalah 'bahan jenaka' tentera kristian semasa menipu penduduk islam sepanyol satu tika dulu.so ape motif kite yang majoriti beragama islam nak celebrate benda alah ni dengan gelak tawa dan bersuka ria?

aku tak angkat kesa aku kene prank semalam.bukan telinga aku tersembur darah pun bile orang gelak2.buat ape aku nak mengamok tak tentu pasal sampai nak muntahkan rase bengang aku dalam blog aku.tenang2 suda kan..

adalah lebih baik kalo orang gelakkan aku sebab post benda mengarut bodoh kat wall fesbuk daripada orang gelakkan aku sebab prank april fool.yang disana ketawa,kite yang buta tuli ni pun nak turut sama ketawa tp tak tahu akar umbi ape yang kite ketawakan..


oh ya hepy besday dania hime.moga panjang umur & murah rezeki.lari budget la nak kasi hadiah :p


ok la.jumpe di next entry.selamat !


p/s : blog ni baru & masih panas.yang menariknya pemilik blog masih kacak & still single ! hihi :p check it out ya !

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...