Sunday, May 30, 2010

Sape Cakap Hidup Kontolversi Tu Tak Menarik ?

lepak dengan cerita2 masuk panggung wayang,beralih angin pulak ke cerita2 pendek..



gua penah layan short film bukak api before this.cerita arahan osman ali yang mengisarkan kehidupan golongan transexual di sekitar chowkit kuala lumpur dan paling ketara ialah mesej tentang awareness terhadap HIV/AIDS dikalangan masyarakat kita.dan kalo tak terlepas pandang,tu short filem pertama yang gua layan..


sekadar hiasan

baru2 ni kecoh pasal seorang pengarah short film yang berjudul 'chukang' yang kene ugut.dengar2 ada individu tak puas hati denagn pengarah chukang ni sebab short filem ni dikatekan ada mengganggu sensitiviti golongan gay atau periuk nasi individu di rumah urut.cis gua tak pernah pulak dengar razak mohaiden,ahmad idham atau afdlin shauki kene ugut pukul,bunuh ke..tapi lain pulak jadi dengan director short film ni.nak kate short film ni rebel sangat tak jugak.dan menurut pandangan gua cerita pendek memang banyak memaparkan realiti life yang sebenar.tak hipokrit ! short film pun banyak yang straight to the point.tak perlu nak berkias2,cover2..mesej yang nak disampaikan kepada penonton pun mudah nak deliver.baru semalam gua layan short film ni.ape gua bole cakap,gua tak rase chukang ni sebuah filem klise ataupun film mencari kontroversi..





notakaki : asyik layan drift2,rempit2,cinta2 je sampai bile tak kan maju..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...