Thursday, June 23, 2011

Akta Janggut


terik jugak cuaca pagi ni.terbakar dibuatnya kulit semasa ride moto tadi.ni semua gara2 panggilan interview.

sampai2 sorang akak yang bole tahan berdenyut interview gua.tengok sekilas pandang paling2 pergi pun setahun dua tua dari gua.macam2 benda dia tanya.dari itu ini.gua jawab macam biase - selamba dan cool.

lepas selesai sesi soal jawab yang agak sengit,dia pun bertanya.

'ada nak tanya ape2 lagi?..'

baru gua nak jawab dia dan mencelah..

'akak tahu time ni mesti tak ada nak tanya ape2 kan ?..'

aikk..silap ari bulan gua bekhen jugak akak ni.gua belum jawab ape2 dia dah tolong jawabkan.terlampau maju sangat akak ni.

'yup..' balas gua ringkas

nak dekat2 abes sesi interview tak formal tu,akak tu sempat mencelah..

'nanti datang kerja isnin ni,tolong shave licin janggut dengan trim sket sightburn..' hensem awak ni kalo buang janggut.smart macam sekolah2 dulu tak ada janggut.ke awek suke ada janggut?'

akak ni memang betol2 menguji keimanan gua nampaknye.

gua jawab 'ok' dengan muke sedikit kelat lalu berjalan beredar keluar dari bilik interview.

3 comments:

  1. wei,lu dah dapat keje?

    aku tak sanggup potong janggut aku.
    Ibarat emas 14 karat bagi aku.

    ReplyDelete
  2. Hahaha! Tak suka orang ade janggut, so potong tauu! :P

    *gurauu aaaa*

    ReplyDelete
  3. amir : aku keje promoter kat pasaraya..

    dobot : haha..baik boss !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...