Saturday, October 13, 2012

3 Belang

kira2 dekat sebulan dah gua 'melaram' dengan adidas 1906Er.walaupun bukan brand new macam kat kedai al-ikhsan, tapi sekurang-kurangnya kasut bundle made in pasar karat johor ni bole tahan bikin gua puas hati jugak sebenarnya.kusyen lembut dan ringan menambah lagi stim gua untuk lebih comfort stick dengan kasut  3 belang ni.tambah lagi ni kasut adidas pertama dalam hidup.so bole faham macam mana passion exsaited tu.

semenjak gila main bundle masa hujung2 era zaman belajar tak kurang jugak masa bergelar pengganggur agung dulu, rajin jugak menyelam blogspot bundle & secara tak langsung rajinlah jugak jengok2 kasut adidas sama ada secara sengaja atau tak sengaja. walaupun masa tengah jobless dulu, nak carik seringgit dalam dompet pun kadang2 bukan main payah, tapi passion nak sarungkan kaki dengan kasut adidas tak pernah pudar.

tak dinafikan bermacam-macam jenis model kasut dikeluarkan oleh adidas.dari era vintage sampai era gangnam style ni, adidas bagaikan bernafas dalam revolusi & inovasi tersendiri.kalo perasan, afdlin shauki pun sarung kasut adidas jeremy scott panda bear. ala kasut kepala beruang panda yang dia selalu pakai kalau buat show dengan boboi tu ha.walaupun gua masih 'hijau' dalam scene kasut adidas ni, tapi secara jujurnya gua rasa model kasut adidas sekarang ni macam pundek dia punya design.kalo nak dibandingkan dulu dengan sekarang, design kasut adidas era dulu2 nampak lebih garang & jauh lebih vintage ! sekarang ni lebih pada pesen sport tapak tebal2..sebelum raya ari tu gua ada singgah teman budak kilang carik barang raya dekat Johor Premium Outlet (JPO).alang2 dah masuk tempat shopping selera YB macam ni gua tak lepaskan peluang masuk outlet adidas.bukan senang mat bundle nak masuk outlet besar macam ni.setahun masuk sekali pun dah kira rare sebenarnya.tempoh hari, gua perhatikan memang banyak display model tapi tak ada satu pun yang berjaya menarik nafsu muda untuk angkat sepasang sebab rata2 design semua macam puaka.jenis sport tebal2 yang berlambak.tak ada pulak design baru yang nampak santai2 macam adidas rekord,west germany mahupun avanti.tak tahu la kenapa nafsu muda gua tak 'in' dengan kasut2 jenis tapak tebal ni.cakap la pesen kasut mat skater, mat skrembler sekalipun.memang gua tak tertarik nak pakai jauh sekali nak beli  walaupun secara amnya kasut macam ni jauh lebih selesa bila dipakai kalau nak dibandingkan sneakers.

sekarang ni memang tengah menggila passion nak kumpul kasut adidas lama2 buat koleksi peribadi.maklumlah gua bukan ada makwe atau skandal nak dibuat koleksi.dari buat koleksi benda yang bukan2, gua rasa ada baik jugak kalau gua jadikan kasut sebagai buruan.at least tak ada cerita KLMJ dikemudian hari.hye old skool adidas, come to papa babe..

1 comment:

  1. Salam bro..bleh senaraikan jenama2 kasut adidas vintage tak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...