Friday, January 9, 2009

Hopefully Bad Luck Never Come Again !

tadi kire boleh dikatekn bad luck gua jugak.kejadian berlaku mase gua dalam perjalanan menunggang motosikal balik semula ke U.actually ari rabu tgh ari tu gua balik umah (disebabkan koordinat umah gua yang tak berapa jauh dgn u.lg boom hari ni,khamis gua tak ada kelas pagi..) so gua decide nak balik umah drp melepak tak tentu hala kat hostel gua.skurg2 balik umah gua dapat online.dah la kat hostel gua tak ada wireless.nasib la ! ok berbalik cerita asal,gua gerak dari umah agak awal disebabkn keadaan cuaca yang mcm menunjukkn petanda hujan akan turun.padahal kelas gua akan start pukul 2 ptg nnti.gua tak kesa la.asalkn dlm perjalanan balik nnti gua tak bermandi hujan dah cukup manis.kire2 dah setengah perjalanan gua rase mcm ada something wrong happen kat moto.probability gua cuma ada dua je.sama ada tayar moto gua bocor enjin moto gua meragam.tekaan gua memang benar.seketika aku rase berat sgt moto gua nak pick up.gua press sehabis mgkin tp nak lepas meter 80km/j sgt payah.gua try slow down moto gua.makin slow gua rase mcm bahagian tayar gua mengempar2 & rase susah gler nak kawal moto (gua hampir terjatuh sbb sukar nak kawal moto yang seakan hilang kawalan..) nyaris gua tak disambar sebuah kereta.pemandunya sekadar horn.mgkin si pemandu kereta tak perasan yang tayar moto gua bocor.adoi kes mcm ni yang gua malas nk hadapi.gua terus turun dan menolak.tak ada la jauh sgt kn (jauh la siak !) dgn menyandang beg yang berat berisi laptop dan sedikit brg2 gua.menolak moto yang pancit berseorangan diri sambil menyandang beg berat sgt punk rock ! experience yang tak pernah aku alami lg sebelum ini.penat menolak moto jgn ckp la.sakit badan especially kat bhgian bahu.berkat kesabaran gua berjaya menolak moto berseorang diri sampai ke kedai moto.lg bad luck apek kedai moto tu ckp tayar blakang moto gua bocor bkn sbb tiub tp tayar yang sudah koyak ! gua memang plan nak tukar tayar yang dah botak tp keadaan kewangan membataskan.adoiyai dah la tgh pokai ni.duit elaun tak masuk.tayar plak koyak.sialan persetubuhan ! nak tak nak gua terpakse keluarkn duit RM54 untuk tukar tayar baru berserta tiub baru (for safety !) nasib gua baik sbb sempat sampai kolej sblm kelas gua start.hmm skrg ni gua menaip ditemani cahaya rembulan yang mengidahkan suasana malam ini.gua terfikir jap ‘mcm mane la kalo moto gua bocor mase waktu malam2 mcm skrg ni’ lebih kelat lg kalo rosak kat tmpt yg sunyi dan tak ramai lalu time malam2 mcm ni.elak gua rase lg berat menolak sambil melihat side mirror ada bayangan putih duduk bertenggek atas moto gua.wtf !

Playlist : R.E.M - Bad Day

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...