Tuesday, January 6, 2009

Kondisi Buruk Tak Semestinya Buruk !

Dh masuk 2nd week aku masuk sem baru.tak ada ape yang best.sama seperti sem2 lepas.memang mcm tu agakny kot life aku sejak jd student u ni.lebih byk sorrow drp happiness !

satu pagi tu.aku pn dh lupe ari ape.kelas aku start seawal jam 8 pagi.nasib aku tersedar.kalo tak aku berjaya kekalkn rekod kantoi byk kelas yang start kul 8 pagi seperti sem2 lalu.gua bgn pn tak la awal sgt.kire dh agak lewat jugak.aku pn lincah mandi & siap.then terus aku start moto dah gi kelas..

perjalanan lbh kurg 6-7 minit (kalo pecut laju..)ditambah plak gua yang agak terlewat.tak kan aku nak bwk 35km/j mcm amir penagih bwk moto.alamat memang lg lewat la sampai fakulti.tibe di sebuah selekoh kelihatan dari jauh seorang mamat sedang berdiri di penjuru selekoh.nak pulak jalan tgh clear mase tu.tak da plak moto atau bas u lalu lalang kat situ melainkan gua sorg.gua dapat tgk mata mamat ni tepat kearah gua.sudah ! hati gua dh rase lain mcm.nak patah balik dh lewat ni.ahh balun la jugak.sangkaan gua mamat ni akan tahan aku dh mengeluarkn sekeping kertas dan pen.ternyata sangkaan itu silap ! mamat ni hanya memerhatikn je moto gua melintasi dia.rase lega dan sedap ati pagi tu nak mendengar lecture..

mase rehat kejadian same berulang lagi.kali ni gua dan beberape rakan sedang beratur hendak membeli buku modul di fakulti.dh la buka jam 1 sampai pukul 2.mase dok beratur tu gua nampak kelibat mamat ni lg (tp ni bkn mamat yg aku nampak pagi td tu..mamat lain nampakny).gua tgk dia tgh 'kerja' kn sebuah moto yang silap parking moto.nasib lu la tuan badan moto..gua pn tak kesa sgt.ingat lepas tu dia blah la.tp....hmm bole plak mamat ni turun dan dtg ke arah bdk2 yg sdg sibuk beratur.nasib gua dh kat depan & agak terlindung sedikit.kalo tak mampos ! gua mcm nampak dia tnya bdk tu sal kad matrix la.sudah !kalo setakat kad matrix gua tak kesa sbb gua memang simpan dlm beg gua.tp mslah gua skrg baju dan kasut ! dh la gua pakai selipar.baju round neck lgi.dgn rambut yg tak berape pnjg tp bole jadi sbg 'point' kalo mamat ni nak 'kerja'kn gua plak.

dari blakang skrg gua dh nampak dia semakin ke depan.dari bdk2 yg kat kebelakang ke bdk2 yang beratur di depan.then sesekali gua nampak dia ke hulur ke hilir seperti menunggu sesorg.peh ! gua dh syak yg dia tgu aku dgn sorg lg mmbe yang dress mcm gua jugak untuk dikerjakan.ahh nasib la ! lepas je gua dpt beli buku,terus gua lincah blah.yang peliknya gua tak nampak dah mamt ni.dgn kate lain mamat ni dh blah (bosan menunggu agkny..)haha...kire gua terselamat lg petang tu drp mendapat sekeping surat saman ! nasib gua baik ari tu.gua dh la tgh pokai.duit tak masuk lg.kalo kene saman tak namenye terkena api yang dilempar tgn sendiri.


Playlist : MxPx - Grey Skies,Turn Blue

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...