Wednesday, January 7, 2009

School...Lah !

hari isnin lepas dh start naik sekolah.dah masuk 4 tahun aku dh tinggalkn alam persekolahan.kalo ayat ngnjing 'sekolah tu ape hah ? gua tak tau la..' tahun ni tinggal adik bongsu aku je yang bersekolah.dia pn baru masuk form 1 baru2 ni.kire dh melangkah ke alam sekolah menengah la.lain sume dh selamat untuk tidak mengenakan kemeja t putih,kasut putih,tie mahupun sisipan rambut yang kemas.ahh tu kisah lame.aku teringat pulak zaman sekolah dulu bile tgk adik aku balik sekolah.tu la.bile zaman skola sibuk nak abes skola.antara persoalan yang masih aku ingat 'eh bosan la skola.bile la nak abes skola ni ?'aku rase sape yang tak abadikan zaman skola dia dgn enjoy dan fun memang silap besar.ye la.zaman skola bkn zaman yang akan berulang byk kali dlm kehidupan normal (sekolah memandu kenderaan dikecualikan ok..)benda tu mgkin akan dtg sekali.dan tak mungkin berulang banyak kali.tentu semua org ada cite atau memori manis atau pahit ketika di sekolah dulu..gua ingat lagi mase gua baru masuk form 1..sekolah gua ni kire famous gak la.famous dgn masalah disiplin ! kire junior mcm aku ni kire anak ayam lgi la.kene senior yang nakal memang kene raging la jwbny.nasib gua baik gua tak kene raging dgn senior.setakat kaco2 je tu bagi gua perkara biase.ingat jugak gua dgn seorg mamat ni.pelajar baru.kene raging suruh nyanyi lagu sekolah gua (mane la mamat ni tau.pelajar baru katekn..) & berdiri tegak nyanyi lagu negaraku.tak sampai seminggu dah tukar sekolah lain.gua ingat jugak kes gua kene syak black metal ! suatu dulu kecoh isu black metal..gua ni pulak minat gaban dgn gusti mase tu.kire kipas susah mati wrestling la mase tu.minat pnye pasal gua ada kumpul kad tikam pasal wrestler,majalah,cd2..paling tak boleh blah gua boleh letak pic seorg wrester (chris jericho..pic dia seolah2 pakai baju itam dan bergaya ala rockers !memang mamat ni ada band rock pn..) kat kotak pensel (mase tu famous dgn pencil case gune kotak tape) kene sportcheck black metal kat skola,gua sangkut ! kat skola gua kire tak banyak masalah disiplin sgt.tp ada terkantoi gak.antara yg gua tak lupe kantoi tgk blue kat library dgn mmbe2 gua.kalo setakat kantoi dgn librarians tak kesa sgt.at least bole cow team baik tp ni dgn pengetua sekolah gua ! nasib baik kes lepas.gado ?
gua tak penah gaduh sampai name naik satu skola.just dgn mmbe ada la.lg pun gua tau kalo gado mesti gua akan kalah pnye.huhu..zaman skola gak best kalo dpt cuci mate.lbh2 lg akak2 form 6 yang rata2 berdenyut2.awl2 masuk form 1 kire suci lg.dh lame abes otak suci jadi kuning ! ala normal la kn.baru nak meningkat usia.darah tgh panas !ermmm kalo dikenang memang banyak kenangan dan memori mase sekolah ni.kdg2 bile duduk berseorgan teringatkn zaman skolah boleh membuatkan aku ketawa sendirian.aku rase lg best zaman skola drp masuk u ni.kalo lu betol2 hargai zaman sekolah mesti ia meninggalkan kenangan dlm idup lu.peluang dtg sekali je beb !

nota tak berape nak ringkas :

1) selamat kembali ke sekolah baru pd adik aku dan semua pelajar sekolah !

2) kalo ada membe2 satu skola yang kenal gua sila cntct balik.gua rndu dgn lu semua.ie tadika nur hafiz (1993),sekolah tengku mahmood iskandar 1 (1994 - 2000),sekolah menegah kebangsaan sri perhentian (2001 - 2005)

Playlist : Nirvana - School

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...