Sunday, December 5, 2010

Siri Jom Jalan : Melaka














nota kaki :

1) melaka memang banyak membangun.beza dengan melaka 3 tahun lalu time gua study kat melake.jalan dah makin lebar, menara tinggi pun dah ada & jalan pun makin sesak ! melaka maju 2010 la katekan..syabas tok ali !

2) melaka memang seronok.ada area kampung, ada area bandar.tak la rase urban sangat or rase remote sangat bile ada kat melaka.

3) perjalanan menaiki moto memang mencabar.lori trelar dan bas express lebih laju dari moto pada kelajuan 140Km/j ! lepas ni gua dah tak heran kalo dengar eksiden dekat lebuhraye boleh korbankan berpuluh nyawa..

4) bayaran naik menara taming sari memang tak relevan.so, gua tak jadi nak naik menara taming sari tempoh hari.gua makan dinner plate + cheesy wedges kat KFC pun still murah lagi dari bayaran naik menara taming sari tu..

5) serious shit tempoh masa tunggu lampu merah traffic light kat melaka lame.jejak 120 saat ! kate membe gua 'orang hisap rokok pun bole lepas sebatang sementara tunggu lampu hijau..'

6) kelibat kedai mamak agak susah dikesan di melaka.tak seperti johor yang bersepah2 dengan mamak stallnya.yang banyak gua nampak adalah fast food restaurant.eh orang melaka memang suke fast food ea?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...