Wednesday, July 13, 2011

Angker

biase keje full time gua memang kene naik stor malam2 sebab kene issue barang sendiri.sekarang budak2 stor dah tak dapat nak tolong issuekan barang sebab tak cukup budak.ramai tak tahan & tak cukup kental nak tarik barang berat2.lebih2 lagi se-bundle gula pasir mahupun beras.giler babi dia punye berat.patah tulang belakang dibuatnya.

tadi petang gua buat rutin issue barang semacam biase sambil2 nyanyi untuk hiburkan diri sendiri dalam stor yang besar,sunyi dan agak lengang.hell yeah punye bosan duduk lame2 amek barang dalam stor tu.gua berharap sangat manager akan pasang speaker dengan full set bass yang berdentum dalam stor tu.lepas2 pasang lagu rock leleh pun menikam jugak.tak ada la samok sangat budak2 ni nak issue barang malam2.

biase gua naik stor malam2 dengan partner gua tapi hari ni dia masuk shift morning.so nak tak nak gua kena la naik stor bersendirian.demi tanggungjawab yang perlu digalas,gua pun memang tak ada hal naik sorang2 dan issue barang sendiri.dah itu kerja gua.

sebelum naik tu,gua ada inform terlebih dahulu dengan supervisor so dia tak expect gua mengular bile cari2 gua kat line tak jumpe.lepas dah settle kawtim dengan supervisor gua pun teros dengan hajat gua - nak pergi ambik barang dekat stor.

time otw nak naik stor,gua terserempak dengan sorang staff merangkap awek budak department gua.dia menegur gua 'nak ke stor ke zai?'agaknye dia nampak gua berjalan laju ke arah tangga naik ke stor.

gua jawab ringkas 'aah.mau naik stor.nape?'

'nape naik sorang?ika mane?kenape tak ajak adan,anip atau zu?'

'ika masuk morning..' ahh tak ape la.naik kejap je amek barang.tak lame pun.lagi pun adan dengan anip tengah jage line.takot ramai2 naik stor tak ada orang dekat line..' gua beri jawapan yang agak panjang lebar.

'owh...' tapi kan diorang tak ada bagitau kau ape2 ke zai?' tanya si cewek tadi.

gua balas 'bagitau ape?' tak ada ape pun..

cewek manis hanya mampu tersenyum.senyum yang menyimpan seribu macam persoalan.sungguh misteri senyuman itu pada pandangan kasar gua.

gua terdiam sejenak.termanggu - manggu menunggu jawapan dari dia.ternyata hati gua sudah melonjak-lonjak mahukan jawapan dari mulut dia.tak sabar gamaknya ibarat budak setahun jangung yang baru pertama kali menanti masuk waktu berbuka puasa.

setelah sekian lame menunggu baru dia bukak cerita.itu pun lepas didesak berkali-kali dengan gua yang seakan singa kelaparan menunggu mangsanya.

'sebenarnya stor tu keras.sebab tu aku suruh kau naik berteman.jangan naik amek barang sorang2..' dengan nada sedikit serius.

lepas dengar jawapan dari mulut dia,gua berkali-kali bertanyakan akan kesasihanya,bermacam-macam soalan gua ajukan untuk mendapat kepastian.manalah tahu dia cuba2 nak menakut-nakutkan gua yang masih baru ni.selagi tak berpuas hati selagi itu gua terus menerus mengacukan soalan yang bertubi-tubi demi jawapan yang meyakinkan.

agaknye dia malas nak layan kerenah gua yang seakan2 telah sesat ditengah hutan amazon,dia jawab ringkas 'kalo tak percaya kau tanya sendiri budak2 stor.aku tak tipu la.ingat kau tahu dah..'

malam tadi gua teros tak jadi naik bersendirian ke stor untuk issue barang.last2 gua ajak jugak budak2 department gua yang lain.tanya punye tanya,siasat punye siasat - cis, betol la ape yang cewek tu cakapkan.bermacam2 lagi cerita angker keluar dari mulut membe2 gua yang lain tentang ke-angker-an stor ni.meremang jugak bulu tengkuk gua bile nak bukak cerita kat sini.

celaka !

masuk 3 minggu baru gua tahu pasal benda alah ni.before this masing2 buat dono konon2 bajet aku dah tahu.syukur alhamdulillah sepanjang 2 minggu turun naik stor gua tak diganggu benda yang pelik2 dan aneh.hopefully untuk hari mendatang baik2 saja.amin !

2 comments:

  1. Nice entry!!!
    Kami sudah follow blog anda. Follow kami balik eh. :)

    ReplyDelete
  2. ooiitt..nme ak ade larr..spe awek tuh??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...