Tuesday, May 31, 2011

Malang Tak Berbau

kate orang 'malang tu tak berbau..' kalo la malang tu ada keluarkan bau,nescaya bau kurang enak sekalipun orang sanggup hidu.yela..lagi bagus hidu dulu bau yang kurang enak tu daripada hidu bau yang lebih sengit dikemudian cerita ye tak.

pagi ni gua bersemangat bangkit dari tido.kalo settlle hari ni dapatkan declaration signature daripada lecturer,kire2 hari ni officially last day gua kat kampus.berkobar-kobar jugak hati nak meninggalkan kampus ni.lagi cepat settle sume lagi bagus.selagi tak settle semacam ada benda yang tak kene.tak tenang jadinye.dengan semangatnya gua pikul beg sling gua padat berisi thesis2 sebanyak 4 salinan.berat bole tahan.beg sling gua plak kecik je.so memang macam sardin la gua pack dalam beg tu.nasib la..dah tak ada beg lain.on the way pergi fakulti,hujan turun agak lebat.nasib dah dekat sampai fakulti baru start hujan lebat.lain gua tak risau sangat.gua risau air hujan tembus then kene thesis gua.elak print colour dia mengembang je.nasib beg tu tak bocor.

sampai2 fakulti,gua terus terjah bilik lecturer.harapan gua besar moga2 lecturer ada kat bilik.sebab selalunya lecturer gua ni memang jenis jarang merayap.dengan kate lain dia memang selalu stay kat bilik dia.tak sesetengah lecturer.macam pelesit.kejap je lesap dari bilik.nak dijadikan cerita time sampai je depan bilik dia,gua perhatikan bilik dia gelap.aiseh..macam dia tak ada plak.tak seperti selalunya.gua pun tanpa banyak bunyi terus mesej dia.

'salam,en. x ada di mana?sy nak dtg jumpe encik dapatkan signature untuk thesis sy.bole?'

lepas gua tekan button send,lame jugak gua tunggu dia reply.gua dah naik jenuh menunggu.sekali sekale gua belek2 henset untuk ilangkan bosan.

selang bape jam,henset gua berdering.ada calling la plak..

dia : 'hello..awk nak mintak signature ea?besok dalam petang2 sikit bole sebab saya tak ada sekarang ni.ada meeting kat luar..'

gua : ok2 bole.terima kasih.

lemah semangat gua.semangat gua yang dah melonjak lonjak tadinya merundum macam seorang laki yang baru lepas kematian isteri.tak ada rezeki lagi.besok je la gua settlekan sume bisik hati sambil cube pujuk2 hati.

tibe2 kepale ni terase macam nak balik rumah memandangkan kat bilik gua dah tak ada ape2 barang.laptop tak ada,bantal tak ada,baju2 pun dah banyak hantar balik.lepas fikir2 8 kali,gua pun decide nak balik rumah.besok je la gua datang semula.tanpa fikir panjang,gua teros isi minyak moto full tank dan gerak balik rumah.on the way nak balik rumah,ada la dah masuk separuh perjalanan,tibe2 beg sling gua putus kat tengah jalan.lain gua tak fikir.gua terfikir pasal isi kandungan beg tu je.dah la time tu baru green light kat traffic light.so korang bole bayangkan macam mane banyaknye deretan kereta.nasib time jatuh tu kereta dari arah belakang sempat mengelak.kalo tak elak abes penyek thesis gua kene lenyek tayar kereta.gua time tu dah gelabah giler babi.gua lincah2 stop moto tepi jalan dan berlari anak pungut beg tu.tengok2 beg ada kesan koyak sket akibat bergesel dengan jalan barangkali.shit ! mencarut panjang jugak gua tadi.bukak2 beg,tengok thesis gua dah kemek sket kat bahagian atas dengan bawah akibat kesan hentakan ke atas permukaan jalan raya time jatuh tadi.hati pun dah jadi tak tentu arah.tak sedap pun ye.

sampai2 umah gua terus bukak beg,belek2 keempat-empat copy thesis semuanya kemek kat bahagian hujung.aiseh ! tapi alhamdulillah tak terkoyak or calar muke depan dia.kalo tak memang alamat kene jilid baru la.dah la tengah sangkak ni.mane gua nak cari duit sampai RM200 paling2 pun.ahh gua nekad amek langkah drastik.amik penukul besi,kain pengalas then buat ape yang patut.ketuk2 sisi atas bawah kasi string balik.payah jugak nak kasi dia string balik.masih kemek dan berkedut-kedut.hasilnye not bad la even ada kesan permukaan kemek kat sisi atas bawah thesis tu masih nampak kesannya.harap2 supervisor gua tak comment pasal rupe paras thesis tu nanti.aiseh..

lni bukan thesis gua tapi lebih kurang macam ni la rupenye.cume cover dia warna merah.

2 comments:

  1. tu darah tengah manis nak abis blajar kot. haha. Alhamdulillah weh x jadi ape.

    ReplyDelete
  2. tu la.
    nasib tak kene lenyek dengan kereta..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...