Sunday, May 15, 2011

Simpati


Align Centerwalaupun kat sekolah dulu gua paling menyampah belajar sejarah,tapi gua cam lagi dengan mamat ni.cume beza dalam buku KBSM sejarah tingkatan 3 dulu rambut dia masih hitam pekat lagi.kalo tak sebab mamat ni dah lame singapore tu termasuk bawah gagasan malaysia.tak payah susah2 gua nak bikin passport masuk singapore bulan 7 ni.

tunku abdul rahman,tun razak,tun hussein dah tak ada.dipercayai umur mamat ni dah menjangkau 87 tahun tapi sampai sekarang dia masih aktif dalam scene politik singapore.gua agak mamat ni amalkan yoga tak pun minum air sarang burung layang2 kot.

baru2 ni dengar dia dah nak berundur dari scene politik kat sana.dengan alasan nak bagi chance muke2 baru naik kabinet.

harap betol la dia nak berundur.

bukan ape kadang2 kesian jugak tengok dia ni.tak cukup2 kene sindir dalam hantu kak limah balik rumah,tak nak la pulak kene sumpah seranah dengan rakyat sendiri.amik iktibar dari kisah sammy vellu.berat jugak galas beban bile jadi old timer ni.kadang2 orang pun naik meluat.balik2 muke sama macam dah tak ada orang lain.

sambil2 menaip baru perasan,gua ni cepat jugak bersimpati kat orang rupenye.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...