Sunday, September 18, 2011

Hitam

gua ingat lagi masa bergelar budak2 sekolah dulu.senario negara pernah gempar dengan satu ajaran songsang yang banyak menjahanamkan,menyesatkan dan memesongkan akidah anak muda.itulah dia black metal.sebut black metal semua mencebik bibir.otak akan terfikir kambing hitam,pakaian serba hitam,pentagram,salib terbalik mahupun datok segala syaitonirajim.

dulu ada satu kedai jual surat khabar depan lorong umah gua.sementara tunggu van datang amek pergi sekolah,sempat jugak gua belek2 muka dada akhbar.memang bersepah2 berita panas pasal black metal.dengan satanic biblenye lain,dengan lambang2 dan logo2nye lain,dengan band2 black metalnye lain,dengan simbol2 tangannye lain.sampaikan grunge fest kat KL pun di-claim konsert black metal sebab rata2 yang pergi gig tu pakai baju kaler hitam.kahkahkah !

gua bukan metalhead jauh sekali die hard fan mayhem.tapi video serba sedikit tentang sejarah band legend dari norway ni sedikit sebanyak buat gua fascinated kejap.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...