Tuesday, January 25, 2011

Cerita Sekolah #1 : Histeria

hari ni aku berpeluang belek2 akhbar berita harian kepunyaan kolej.ikutkan hati nak je aku bawak naik terus ke bilik.baru datang feel nak membace.tu pun kot2 ada muke artis2 berdenyut berbikini ke.kalo setakat belek2 pic bik mama je nak buat ape.kalo kucai dia suke la.dari satu helaian muke surat ke satu helaian muke aku belek.senario pilihanraya masih hangat dan panas.felda tenang masih belum tenang agaknye.paling tak bole blah kisah restoren tertinggi kat dunia - at mosphere kat dubai.ini bangang.double bangang - ape jadah nak makan pun kene naik tinggi2.lagi menyusahkan adalah.ahh sekarang ni semua nak buat tinggi2,nak hebat2,semua nak tunjuk kote.sekali tu aku terbace kisah ni.ye kisah dekat temerloh yang menyaksikan seorang budak tingkatan 3 yang terkena histeria dan cube nak mengugut terjun dari bangunan sekolah.ceh ! ini memang betol2 kes rare.setakat histeria jerit2,terajang pintu,cekik kawan2 tu dah perkara biase.tapi kes terjun2 bangunan ni memang brutal dan jarang keluar paper.jangan kate ustaz mengucap panjang,bomba pun same2 beristigfar.

histeria dengan budak2 sekolah memang tak dapat dielak.umpama budak terejal dengan cikgu disiplin.kalo sebelum2 ni pun bersepah2 kisah budak2 sekolah kene histeria masuk paper tapi sampai ugut2 terjun bangunan sekolah belom ada lagi kot.even aku tak pernah jadi mangsa histeria time kat skolah dulu,tapi aku banyak simpan memori bile sebot pasal histeria ni.lagi satu kebiasaanya cerita2 seram histeria ni banyak kene kat budak2 yang duduk asrama berbanding budak2 sekolah harian.adik aku banyak kali bercerita dekat mak aku pasal membe asrama dia kene histeria tiap kali cuti balik umah.ceh ! tapi jangan kate kat sekolah harian tak banyak kes histeria beb.aku ni yang sekolah harian pun penuh kisah2 serangan histeria ni.

* kau giler ape ingat ni back diving stage..

ok ceritanya macam ni.mase aku form 4 dulu,kelas aku ditempatkan kat blok yang paling old school berbanding blok2 yang lain mase tu.tapi2 se-old school blok tu tak ada terbiar sampai berkulat dinding or sampai bilik kosong jadi pot budak2 main pakau.tak ada la sampai jadi macam tu.still in control dan dijage.cat dinding pun kerap tukar.kelas2 yang kosong tak digune pun masih dijage,dibersihkan.memang tak nampak scary pun blok tu kalo dipandang sekali imbas dengan mate kasar.blok yang same jugak dihuni budak2 form 6 dan officially jadi blok untuk budak2 form 6 sejak2 sekolah aku bukak intake budak2 form 6 iaitu mase aku form 3.kire baru jugak la intake form 6 time tu.naik bulu la budak2 time tu nak usha2,nak berkenalan dengan akak form 6 yang rata2 berdenyut2 dan bergetah2.buah rambutan kalo ranum masak ni sedap beb berbanding buah rambutan yang mude2.tak faham kau pergi blog serius obe.kahkahkah !

so sejak kemasukan budak2 form 6 ni,blok yang dulunya banyak kelas2 kosong ni dah dipenuhi dengan akak2,abang2 senior.so time ni la banyak kes2 histeria jadi.ape yang masih aku ingat,mostly histeria berlaku pada hari jumaat dan majoriti mangsa yang kene of course akak2 form 6 ni tadi.pandai benda tu pilih mangsa.nak yang ranum2 sedap2 masak je.terjerit2,terpekik2,pengsan sane,pengsan sini.memang macam2 style.macam2 ikhtiar ustaz dan pihak sekolah - buat bacaan yassin lain,bagi minum air yassin lain,panggil ustaz2 yang tahu ilmu2 ugama ni lain.tapi kes serangan histeria kerap jadi jugak time tu.

scene histeria kat sekolah aku time tu memang dasyat.ish dasyaaaaaat ! benda ni memang kerap kali jadi.bole buat cerita seram bersiri kalo dikumpulkan dari episode awal sampai akhir.kadang2 dalam seminggu mesti ada sorang dua kene serang histeria.tak payah nak pelik kalo tibe2 terdengar budak terjerit2,terpekik2.so time tu ramai la keluar kelas sebok2 nak tengok.cikgu disiplin pun tak terkate ape dah.serious memang kerap berlaku.bole kate tiap2 minggu ada kene serang histeria dan mostly hari jumaat.kadang2 gua naik pelik jugak.kenape hari jumaat jadi selected day budak nak kene serang histeria.kenape bukan hari isnin atau hari khamis.banyak teori konspirasi yang timbul tak kire dari mulut budak2 atau cikgu2.ada cakap ni semua bawaan dari budak2 form 6 dari sekolah lame depa,yang cakap benda tu terase terancam lepas tempat dia kene hijack dengan budak2 form 6 ni.actually kat blok tu ada sebuah tandas lame yang dah tak digunakan lagi.sejak tandas baru dibina,tandas lame ni terus sepi tanpa 'pengguna'.makan tahun jugak tandas lame ni tak beroperasi.start aku masuk form 1 lagi tandas lame ni dah tak digunakan.so kire makan lebih 4 tahun la tandas ni terbarai macam tu je.mungkin tandas lame ni yang dicop pot hijack tu barangkali.start form 5 kelas aku dah tukar ke blok lain.budak2 form 6 masih lagi kat blok old school tu.tapi mase aku form 5 dah tak ada sangat dengar2 budak kene serangan histeria2 ni.kire dah cool la scene2 histeria time ni.tak la se-brutal mase aku form 4 dulu.ustaz pun dah bole senang mengajar,guru besar pun dah tak penat kaki turun naik tangga.kire everything dah back to normal dan under control.sejak dah lame tak jadi budak sekolah ni,aku memang dah tak tahu kes2 serangan histeria ni ada jadi lagi ke tak.maklum la.dah lame tak pergi sekolah.warna seluar sekolah pun dah lupe.haha..harap2 la tak ada lagi kes2 serangan histeria ni hendaknye.

cis bile kenang2 balik zaman sekolah memang macam2 cerita.tak kire dari seram,seronok,duka,tragis dan bermacam2 lagi.ape barang pergi sekolah masuk kelas dengar cikgu mengajar,pergi library study add math balik kelas pergi prep.tak happening la jadi budak sekolah macam tu kan.ok nanti rajin aku sambung lagi cerita sekolah #2.selamat !

p/s : 'won't you believe it?it's just my luck.no recess ! you're in high school again - kurt donald cobain'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...