Monday, January 17, 2011

Ok Gua Update

cerita #1 : '2'

kadang2 bile umor dah meningkat ni,rase macam dah perlu buat perubahan..
kalo sebelum ni selalu sangat terlepas yang '2' tu,maybe sekarang dah bole latih2 diri sket2 jage '2' tu even kadang2 termiss or terlajak jugak untuk yang ke '2' tu.
alasan2 klise seperti liat bangon dan kesejukan keheningan pagi yang super duper ngam bile ada selimut rasenye dah tak releven untuk dijadikan penyebab.

cerita #2 : elaun

dah masuk minggu ke 3,duit elaun masih sangkut dan tak masuk2.tak macam semseter2 lepas.cepat dan mesra pengguna.tapi semester kali ni,depa buat perangai sampaikan isu elaun ni jadi topik hangat dibualkan kat kedai mamak.dengar2 elaun masuk lepas tahun baru cina.means ada 2 weeks more untuk survive.ceh tak konsisten langsung ! pc fair yang baru2 berlangsung tu pun bagi gua fail.buat pc fair time belom masuk elaun.ingat kalo elaun dah masuk bole la usha2 kot2 ada yang berkenan terus sambar tapi hampeh.gua yang merancang nak beli laptop pun terpakse hold dulu.time ari tu lepak2 ngeteh kat mamak,membe gua ada berbunyi

'eh JPA ni dah la masuk duit lambat.pastu masuk la lebih sket..'

ye gua faham.sampai gua pun dah fade up nak pergi check balance saving kat ATM.memang benar penantian tu satu penyeksaan.yang tak sedapnye time sesak2 macam ni la terbayang2 stim boat tambak,prosperity burger la.memang betol2 bakar line.


cerita #3 : akaun facebook

sekarang ni dah mule ada yang jaded dengan facebook.facebook makin hari makin membosankan dan sedikit sebanyak banyak curi kehidupan gua.tergerak jugak tempoh hari nak deactivate or nak permenantly delete account.satu benda gua consider bile nak delete facebook - susah nanti nak contact membe2.last2 fikir punye fikir gua cancel nak delete or deactivate account.sekarang ni dah tak releven lagi contact gune email.dulu2 bole la contact through email time mark zuckerberg belom sunat lagi.kalo bukak yahoo mail,memang penuh notification2 feedback dari laman sosial.jejak berpuluh atau mungkin beratus ribu.ahh sekarang zaman berfesbuk.faham2 suda.sekarang ni pun kalo online malas dah nak jengok2 sangat.biar je.kalo tak serious leka.sedar tak sedar paling2 cikai pun makan sejam dua mengadap menatang tu.so sekarang ni adalah lebih baik belajar nak manage mase dari terus menerus terkene candu facebook.

cerita #4 : lonely ranger

masuk semester ni dah 4 kali gua duduk single.means dalam total 8 semester,dah 4 semester gua tak ada roomate.memang gua tak penah duduk single room.bilik double tapi duduk single memang mengundang macam2 feeling.mostly bile dah lonely ranger ni buatkan kite lebih kerap terfikir tentang macam2 benda di sekeliling kite.beza bile kite dikelilingi suasana meriah kawan2 sebilik atau serumah yang berbagai ragam sehinggakan kadang kala buatkan kite terlupe sejenak dengan masalah kite.stay singe banyak mengajar kite mengenal diri kite sebenarnya.seriously gua rase benda tu sepanjang 4 semester gua stay single.one of them gua lebih menjadi diri sendiri & tak hipokrit.kalo ada roomate kadang2 lu jadi orang lain.lebih2 lagi roomate lu tu tak rapat or tak sekepale dengan lu.mesti lu rase macam terbatas or terpakse cover2 nak take action.tapi bile stay single,kite akan jadi lebih jujur dalam membuat tindakan dan selesa untuk jadi diri sendiri.

cerita #5 : diari seorang lelaki

ni bukan diari seorang lelaki lagu pretty ugly tu.dan bile bercakap pasal lagu ni,teringat memori time kat matrix dulu sebab lagu ni pun meletop2 time gua kat matrix.ceritanya macam ni.one day before dinner kelas gua,sorang budak kelas gua ni mintak tolong gua tuliskan lirik lagu ni.oh ye time matrix dulu aktiviti2 surf internet memang terbatas.laptop pun tak ada lagi time tu.so gua memang totally tulis lirik tu based on ape gua dengar.actually gua pun main pakai hentam je.sebab gua tak berape hafal pun lirik dia.bait2 lagu pun gua fail especially bile nak masuk part bridge.on the dinner,tibe2 diorang prank gua dan suruh gua nyanyi lagu tu.siap bagi lirik yang gua tulis tu.bagger ! mati2 gua tak tahu gua kene prank macam tu.ingat diorang saje2 suruh gua tulis lirik tu.time perform amek kau ! lirik ke mane,tune ke mane,sampai part bridge gua lost.haha..teringat2 balik buat gua gelak sorang2.ok actually gua tak pernah pun tulis diari before this.sepanjang 22 tahun,never ! on besday ari tu,buah hati ada kasi hadiah.berserta sekali dalam tu sebuah diari.so dah name diari pun diari muslimin 2011,so ape jadah gua nak peram sampai 2012.so gua pun gunekan la sebaik mungkin.even ni 1st experience dalam life,tapi banyak jugak benda gua belajar dari entiti bernama diari ni.gua jadi lebih menghargai moment2 dalam kehidupan.kalo before this kerap terlepas pandang pada benda2 remeh dalam kehidupan harian,tapi sekarang ni gua lebih appreciate benda tu sume.tak kire la dari yang remeh temeh sampailah yang heavy mane sekalipun.dan bile ada diari ni,gua dapat rase yang sekarang ni gua senang lupe.kadang2 nak recall ape yang berlaku semalam pun susah.banyak benda nak difikirkan barangkali.yeah i'm old but i'm happy..

p/s : figura tak ada kene mengena.saje letak buat amek mood.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...