Sunday, August 7, 2011

Buku : Contengan Jalanan


nampak gaya hajat gua nak beli buku tempoh hari dah tercapai.tak sia-sia rasanya gua melabur sedikit wang saku untuk beli buku yang berjudul contengan jalanan hasil nukilan penulis misteri (gua pun sampai sekarang masih dihantui misteri si penulis) hlovate.gua dah bace hampir separuh jalan.ternyata saudara hlovate berjaya bikin gua tak senang duduk mahupun berak.tulisan beliau kali ni sungguh santai dengan ayat2 super cool dan urban selain ada gaya tersendiri.gua agak saudara hlovate ni seorang pencinta seni yang asli.manakan tidak beliau dapat mencuri ruang penulisan beliau dengan bermacam-macam nama lagu dari bermacam-macam band,jenis2 artwork,seni fotographi mahupun jamming sekalipun.biasalah,orang seni memang 'besar' jiwa mereka.

actually masa awal2,gua tak pandang sangat pun isi buku ni.yang buat gua tangkap lentok dengan buku ni bile enta macam mane gua bole stick dengan ayat depan kulit buku 'contengan pengalaman perjalanan cari tuhan' .wow,this verse is fukkin nice man ! belek2 isi dalam sekilas pandang,tanpa banyak bunyi teros angkat.and no wonder bacaan yang berkisar erti kehidupan ataupun pendekatan diri pada tuhan buatkan hati gua senang 'lekat'.secara amnya,buku ni direka dengan double sided print yang dijilid terbalik yang mana setiap satu jilid mengandungi 2 kisah cerita yang berbeza.dengan erti kata lain,satu novel ada 2 jalan cerita yang berbeza iaitu kisah jalan cerita 2 orang anak muda yang masing2 ada cerita tersendiri iaitu fend dan juga k2 (disebut k-square.unik dan kreatif nickname !) sekarang ni gua masih lagi tengah stim dengan cerita si fend.insyallah bile dah naik sheikh nanti,gua melangkah pulak ke cerita si k2 ni.

gua faham betape tak syoknye bile dah ada orang bakar2 line ni.macam lu nak tengok cerita baru masuk panggung,tibe2 membe lu dah kecoh2 cerita dari A-Z.sedikit sebanyak benda2 macam ni dah bikin potong stim.so,ada lebih baik gua stop melabon pasal buku ni dulu.seeloknya buku ni bole didapatkan di book store berdekatan.harga pun tak berape kapitalis.cuma RM 21 sahaja.so, go to the nearest bookstore and get this fukkin stuff now !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...