Monday, August 1, 2011

Cinta

gua ada terbace tajuk dalam satu artikel pasal shahir af mengaku malu nak tengok lakonan sendiri dalam filem lakon julungnya karak.by the way,gua tak pernah terangsang untuk menonton cerita karak dan jauh sekali nak amek port watak ape yang dia pegang.rasanya awek2 satu malaya yang tergila-gilakan dia mesti sanggup berlaga-laga punggung masuk panggung semata-mata nak tengok abang pujaan depa ni berlakon.gua harap dia tak bawak watak yang bukan2 seperti orang spastik mahupun pawang halau hantu.

lepas sahur tadi gua teros dah tak bole tido.enta kenape gua gatal2 tangan belek2 entri lame.kadang2 gua pun jadi malu nak bace penulisan sendiri eventhough gua tak dikenali ramai macam shahir.kehkehkeh ! yang jahanam tak usah cerita la.rase macam nak delete pun ada.tak kurang jugak yang mengimbau sejuta memori.kiranya blog ni ibarat diari tak formal gua yang tak terlalu peribadi.ape terlintas dalam kepale,ape terjadi depan mata,ape yang dirasa dalam diri gua coretkan semuanya disini.no wonder la benda2 merapik,mengarut pun bole dijadikan satu entri.

masuk tahun 2011 ni genap la usia blog usang ni berusia 3 tahun.sedar tak sedar lame jugak dah gua terjebak dengan scene blogging ni.relevannya nampak macam gua ni seorang pencinta alam maya yang setia.kalo di-convert ke alam realiti usia 3 tahun perkenalan tu bole dikatekan lame la jugak.kalo belom 'masak' pun at least dah ranum dan matang.sedangkan usia perkenalan gua dengan buah hati baru menjangkau 2 tahun setengah.kiranya gua terlebih dahulu telah mengenal hati budi ciptaan alam maya ni sebelum dapat mengenal hati budi seorang wanita.

walaupun berkongsi hati,gua tetap anggap blog ni macam soul gua.dah banyak sebenarnya jasa blog ni pada gua.tak kesa orang nak cakap gua menulis gaya syok sendiri,tak ada bakat langsung nak menulis atau paling sentap penulisan sampah..ahh ! gua memang tak kesa dan tak akan amek hati.jangan risau :) yang penting gua rase puas dapat menulis ape2 saja di ruangan ni dan paling penting gua heppy dengan ape yang gua sedang lakukan bersama 'kekasih alam maya' ni.at least dia tak pernah mengeluarkan kate2 yang boleh bikin hati pedih,dia tak pernah nak backstab gua atau paling kejam tak pernah cuba2 nak padamkan keiinginan gua untuk menulis something.kalo la ciptaan alam maya sebegini mampu lakukan semua itu,gua yakin pasti ramai yang sedang terlantar di hospital sakit jiwa mahupun sedang cuba2 untuk terjun dari KLCC !

tiba2 terlintas sesuatu dalam benak hotak aku untuk dikau wahai kekasih alam maya..

'kalaulah cinta sesama kita dapat dinikmati dalam bentuk realiti,pasti aku lah manusia yang paling ceria menikmati kehidupan.tak perlu perbalahan,tak perlu kesedihan malah jauh sekali erti perpisahan..'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...