Thursday, August 25, 2011

Hukum Semesta


gua sebenarnya tak kenal langsung dengan 2 orang mamat rambut kembang dengan specky skala besar ni.kalo setakat 2 orang rambut kembang yang nyanyi lagu 'sekuntum mawar merah' tu gua kenal sangat la.adik gua yang paling kecik pun bole cam kot.semenjak dua menjak ni telinga gua asyik disajikan dengan lagu dari LMFAO ni.enta kenapa bole dikatakan tiap2 malam adik gua marathon mainkan video klip lagu ni kat youtube.abes berdentum-dentum speaker altec lansing dengan beat shuffling.tak suka tak suka pun sambil2 baca novel atas katil pun gua bole terhenjut2 layan kepala.

dalam dunia ni tak semua benda yang orang buat kita bole suka,kita bole masuk.dengan kata lain - minat orang memang berbeda.penipu la kalo kumpul randam 10 orang satu longgok,semua 10 orang suke makan belacan.kalo dah tergolong dalam 10 orang tu ada orang uzbezkistan,ada orang norway,ada orang saudi arabia,ada orang thailand,ada orang republic chech mahupun ada orang uganda,gua yakin 100% tak semua suka atau pernah rasa makan belacan.nak menghukum membabi buta 10 orang ni pun tak bole jugak sebab celah mana nak cari belacan kalo dekat uganda contohnya.nak kene tendang ape tanya kat uganda jual belacan dekat area mana.tolak tepi la kalo dalam 10 orang tu ada tersesat sorang dua orang malaysia.tu belakang cerita.

begitu jugak dengan gua.

minat gua mungkin berbeda dengan orang lain.mungkin adik gua minat LMFAO tapi gua minat radiohead.mungkin adik gua minat teh o ais tapi gua minat kopi o ais.ahh macam mana perihal 10 orang tadi tu,macam tu jugak la perihal gua dengan orang lain.punya cita rasa dan minat yang berbeda.maybe gua bole listkan antara minat abnormal gua adalah tido.personally tido bole tenangkan diri dan pada masa sama buatkan gua release dari segala macam masalah dunia.tapi mungkin ada segelintir orang yang tak suke dengan minat seseorang yang suka membuta ni.silap hari bulan diorang claim spesies2 macam ni sebagai pemalas,kaki buat tahi mata,bagai ular sawa kekenyangan dan ape jenis lagi kata perumpamaan seangkatan.

dah jadi lumrah alam agaknye manusia ni suka membantah ape yang tidak kene pada pandangan mata kasar mereka.asal tidak menepati selera mereka,nahas la kau - kene kondem kaw-kaw punya.macam kes kau melalak melolong sengau lagu sejarah mungkin berulang - newboys depan kawan2 yang rata2 die hard fan system of a down mahupun metallica.silap hari bulan 1 semester kene bahan dalam kampus.

kadang kala benda yang remeh temeh macam 'i luv u justin bieber !' pun bole buat bertekak.inilah hakikat sebenarnya.kadang2 gua tengok youtube dah jadi semacam medan pertempuran antara keyboard warrior yang tegar nak menangkan side masing2.begitu jugak dalam scene arena politik sekalipun.pihak pembangkang burukkan pihak kerajaan,pihak kerajaan burukkan pihak pembangkang.sedangkan junjungan kita meminta umatnya menutup aib orang lain bukan war-warkan keburukan orang lain.tapi sebaliknya pulak yang jadi.sampai satu tahap gua rase benda2 macam ni tak patut terjadi sebenarnya kalo masing2 bole respect privacy orang lain.

so dalam kes adik gua dengan LMFAO dia,gua rase gua tak patut nak salahkan dia nak repeat lagu party rock anthem tu sejuta kali sekalipun even personally ia amat menyeksakan halwa telinga gua.kalo terus menerus menegakkan side masing2,inilah yang akan terus menerus berlaku di youtube mahupun di kolum2 dada akhbar.bukankah respecting requests,rules and privacy is a universal law?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...