Saturday, March 5, 2011

Meggi

gua baru balik dari mini mart beli meggi.time nak masuk dalam lif,gua terserempak dengan sorang membe lame time kat matrix dulu..

dia : makan meggi je?ko time belajar makan meggi (sambil geleng2 kepale..)

gua : dah lapo bedal la jugak..

***
time gua belajar kat matrix dulu,ada sorang roomate gua yang tak berape nak into sangat dengan meggi.bile gua tanya nape dia tak makan sangat meggi, dia jawab tak elok makan meggi time tengah belajar.tak baik untuk kesihatan dan otak.besides dia cakap mak dia pun tak berape galakkan sangat dia makan meggi.itu jawapan dari dia.

melalui pemerhatian gua,kebanyakan yang tak into meggi ni biasenye dari golongan yang educated dan terdidik.maybe mak bapak diorang educated & tahu effect makan meggi ni,so diorang tak berape kasik anak2 diorang makan benda alah ni.besides,orang2 yang tak makan meggi mostly datang dari sekolah asrama penuh or penah berasrama penuh.sampaikan gua ada terdengar ada sekolah2 asrama penuh yang mengharamkan student2 diorang bawak apetah lagi makan meggi dalam dorm atau asrama.gua penah la buat survey kat adik gua yang belajar kat asrama tentang benda alah ni.gua tanya adik 'kau tengok ramai tak membe2 ko yang tak makan meggi?' adik gua jawab mostly ramai yang tak makan.bile gua tanya kenape,jawapan yang gua dapat kebanyakan tipikal macam ape yang gua sangkakan.

gua dulu sekolah harian.kalo kat umah time dah lapo sangat,selalunya gua memang akan belasah meggi.mak gua pun tak ada keluarkan fatwa bukan2 time nampak gua hirup kuah meggi.senang cakap gua memang tak ada masalah bile nak makan meggi dan mungkin ni gua dah terbiase dengan entiti bernama meggi ni.mungkin berbeza dengan situasi membe2 yang duduk asrama yang mungkin tak biase or tak dibiasakan dengan meggi ni.sebab tu bile nampak orang2 macam gua ni beli meggi or makan meggi,diorang akan mule rase pelik dan hairan seolah nampak meggi tu seakan bakuteh.

gua beli,gua makan sebab gua nak makan.lagi pun meggi makanan paling ngam kasi student2 kenyang especially time sangkak.ceh tak true student la tak makan meggi kan.ahh gua tak kesa pun ape pandangan orang pasal meggi ni.yang penting meggi la salah satu benda yang buatkan gua still bernafas sampai ke hari ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...