Friday, March 25, 2011

Perihal Kehidupan


diari mat despatch : lelaki baik karya bahruddin bekri

Diari bulan Januari yang aku tulis dalam buku laporan sainds sudah hilang. Diari ini diari kedua aku. Tujuan aku membuat diari ini bukan lagi kerana niat mahu belajar Bahasa Melayu Tinggi kerana aku sudah kecewa dalam ujian BMT dahulu. Kini, aku menulis diari kerana merasakan menulis diari bolleh melegakan perasaan aku dan membuatkan aku tenang. Aku juga sedang mencari definisi berkenaan lelaki baik” – Bagaimanakan lelaki itu dikatakan lelaki baik? – Baharuddin Bekri

gua kire2 ni salah satu buku paling terbaik pernah gua bace.bile sebot pasal mat despatch,pasti ramai yang akan pandang sebelah mate.silap2 mak bapak nak amek mat despatch buat menantu pun fikir banyak kali tak kesa la even dia seorang lelaki baik sekalipun.sekarang ni kebaikan pun dah tak dikira satu dosa barangkali.ok la dalam novel bahruddin bekri kali ni,penulis banyak mengupas pasal ape sebenarnya definisi lelaki baik tu.gua pun selama ni tertanya tanya apekah definisi leaki baik.gua sendiri pun kadang2 tak tahu gua ni lelaki baik atau sebaliknye.adakah dengan tahu ilmu agama anda dilabel lelaki baik?adakah anda menyenangkan hati wanita anda dilabel lelaki baik?adakah anda tinggi nilai ethic anda dikire lelaki baik?macam2 kan persoalan tentang ciri2 seorang lelaki baik.sekurang kurangnye lepas bace buku ni,pandangan gua pasal lelaki baik dah cerah sket dari sebelumnya yang nampak macam suram2 kuku.kalo nak tahu apekah sebenarnya yang didefinisikan sebagai lelaki baik,better lu pergi book store dan beli sendiri buku ni.serious banyak benda gua belajar lepas bace novel ni.tak kire la dari hubungan tuhan sesama manusia,sikap2 & budaya2 klise orang2 kite dan bermacam2 lagi benda yang terjadi dalam kehidupan kite yang kadang2 dapat kite lihat dengan mate kepale kite atau kadang2 secara layang pandang.tak rugi rasenye gua beli buku ni.harga pun tak mahal.cume RM9.90.memang berbaloi !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...