Thursday, March 3, 2011

Mengharap

kadang2 bile gua duduk termenung sorang2,macam2 benda muncul bertalu talu dalam kepale hotak.tak kesa la benda yang remeh mahupun yang se-heavy mane pun.semua ada,bercampur aduk.bile gua pertimbangkan satu persatu,gua dapat feel satu benda.

selama ni gua memang banyak mengharap.macam2 harapan gua pasang.macam2 harapan gua nak gapai.macam2 harapan nak dicapai kalo diikutkan hati.

tapi lebih banyak gua mengharap,lebih susah benda tu gua nak gapai,nak genggam.gua pun tak tahu kenape.adakah itu nature of things atau just luck semata mata.

gua berani cakap macam ni sebab aku dah banyak kali rase da kene.sebab terlalu sangat mengharap,gua terlepas semua yang gua harapkan.kadang2 bile santai2,buat endah tak endah kadang2 senanag plak benda yang gua tak mengharap tu jadi kenyataan.

gua ada terbace satu survey artikel.sebab terlalu mengharap 8/10 orang jadi down giler babi dan amek langkah nekad bunuh diri mostly happen dekat jepun.kadang2 terlalu mengharap ni la yang kemudian kelak menjahanamkan diri sendiri.sebab bile kite dan mengharap passion,determination kite akan tak semena mena naik giler babi dan suddenly tak dapat achieve the goals tu buat kite jadi down giler babi.silap ari bulan kalo tak pandai kawal emosi jadi macam jappanese sampai bunuh diri.

tak gune jugak nak mengharap pada benda yang tak pasti.gua yakin rezeki masing2 dah ditetapkan.maybe bile something kite harapkan tak menjadi,bermakna rezeki kite tak berada di situ.maybe somewhere else.so sejak hari ni gua tak mahu nak terlalu mengharap sangat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...