Monday, March 21, 2011

Nasib


gua tengok memang ramai join contest ni.orang yang likes contest ni dekat facebook je gua tengok dah dekat 93,143 orang ! mane taknye grand prizes dia macbook pro air la siak.ye yang harga dia ceceh 4,5k tu bai.belom masuk hadiah2 lain macam iphone4,ipod touch 32gb,PS3,etc.mane tak sentap budak2 ni dibuatnye.actually,ni bole kire kali ke 2 gua join scene2 contest sepanjang hayat gua.before this memang gua malas nak amek pot bab2 contest2 ni.bukan ape.malas nak melayan.kalo dah sedap jadi kemaruk plak.tu yang gua malas.tapi enta macam mane contest milo fuze jam pack ni gua bole sangkut pun gua tak tahu la.nak kate sebab hadiah,ermm enta la.ala gua tak pilih pun macbook.gua pilih hadiah paling cikai je - ipod 32gb.gua tak mengharap pun menang.sebab gua dah pegang prinsip tak mahu mengharap sangat.tapi kot2 luck gua menang alhamdulillah la.tak menang pun tak ada hal.

memandangkan ramai giler contestant,then hadiah ditawarkan ada la dalam berape unit (of course ramai yang pilih macbook pro air as their selected prizes..) gua rase kebarangkalian nak menang tu sangat tipis.yela..macam kes lu nak tackle awek sorang tapi jantan sekali nak henjut punye la ramai,memang lu rase susah kan berbanding lu one by one dengan awek tu.so benda ni memang lumrah alam la - if ada winner of course akan ada loser.

bile berdepan dengan kes2 macam ni,gua teringat satu quotes between lloyd and mary dalam filem dumb and dumber

Lloyd : What do you think the chances are of a guy like you and a girl like me... ending up together?
Mary : Well, Lloyd, that's difficult to say. I mean, we don't really...
Lloyd : Hit me with it! Just give it to me straight! I came a long way just to see you, Mary. The least you can do is level with me. What are my chances?
Mary : Not good.
Lloyd : You mean, not good like one out of a hundred?
Mary : I'd say more like one out of a million.
Lloyd : So you're telling me there's a chance... *YEAH!*

even watak lloyd lakonan jim carey tu memang super duber bangang,tapi bile dia quotes macam tu,watak lloyd ni jadi macam 'bangang dalam pandai' plak.gua yakin se-romeo2 jantan,tak akan ada yang berani nak buat statement macam tu depan gadis.lolz..the point is,even probability lu ada 1 daripada sejuta pun,yes lu still ada chance.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...